برگزاری نخستین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های» در خراسان شمالی
کد خبر: 4104693
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

برگزاری نخستین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های» در خراسان شمالی

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان کشور گفت: رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اولین بار است که مهمان کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف می‌شود که خراسان شمالی اولین میزبان این رویداد بین 31 استان کشور است.

برگزاری نخستین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های» در خراسان شمالیسجاد عباسی، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان کشور، امروز ۱۴ آذرماه، در حاشیه رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که همزمان با سومین روز از حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در خراسان شمالی در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر بجنورد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این رویداد تاکنون در دو قسمت در کشور اجرا شده است که قسمت اول با عنوان «قصه ما به سر رسید» در ایام محرم اجرا شد و قسمت دوم با عنوان «قهرمانان نمی‌میرند» به مناسبت سومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این رویداد و قصه‌ها مفهوم شهادت، ایثارگری، الگوها و قهرمانان از زمان ایران باستان تا عصر حاضر تبیین می‌شود، ادامه داد: قصه گویی یکی از راهکارها و ابزارهای ویژه برای انتقال مفاهیم در حوزه کودک و نوجوان است که مخاطبان این قصه‌ها نیز دوره ابتدایی و متوسطه اول هستند.

عباسی با بیان اینکه رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در قالب کاروان هنری «روایت حبیب» در ۹ استان کشور اجرا می‌شود که خراسان شمالی اولین میزبان این رویداد بوده است، افزود: در این رویداد قصه‌گویی، نمایش صحنه‌ای، نقالی، پرده‌خوانی و عروسک گردانی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان کشور در رابطه با بازخوردهای مثب اجرای این رویداد، بیان کرد: علاقه بچه‌ها به قصه زیاد است و وقتی قصه ارائه می‌شود، بچه‌ها به قصه حِس می‌گیرند و قصه را بازخوانی می‌کنند که این موضوع باعث ماندگاری مفاهیم می‌شود و برای ما بسیار مورد اهمیت است.

وی ادامه داد: این رویداد امروز در سه سانس صبح و ظهر برای ۵۱۲ دانش آموز پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر بجنورد اجرا می‌شود.

گفتنی‌است؛ در این رویداد که با مشارکت اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی و کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر بجنورد برگزار شد دانش آموزان دختر مدارس تصفیه‌چیها، یاسمن و دانش آموزان مدارس پسرانه شاهد ولیعصر، وحدت یک و دو، ایمان محمد آباد حضور پیدا کرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha