پاسخگویی مسئولان به دانشجویان دانشگاه بجنورد
کد خبر: 4105348
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

پاسخگویی مسئولان به دانشجویان دانشگاه بجنورد

آیین محوری گرامیداشت روز دانشجو امروز 16 آذر ماه در تالار هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد.

پاسخگویی مسئولان به دانشجویان دانشگاه بجنوردبه گزارش ایکنا، در آیین محوری گرامیداشت روز دانشجو که با حضور دانشجویان و استاندار خراسان شمالی، رئیس و معاونان دانشگاه بجنورد برگزار شد، مسئولان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

این آیین پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، با چند بیت از حضرت سعدی که توسط یاسر طالبی رئیس خانه فرهنگ خوانده شد، آغاز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه بجنورد نخستین سخنران این مراسم بود. وی به 2 حوزه صنعت و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: عملکرد ما طی ۲ سال کرونا افزایش پیدا کرد و جلسات به صورت حضوری برگزار شد. در حوزه کار آفرینی و کارآموزی بازدیدهایی انجام شده و در حوزه اشتغال و کار آفرینی بحث های جدیدی را ایجاد کردیم.

موسی شاکری ادامه داد: برای دانشجویانی که رشته آنان کارآموزی مستقيم ندارد نشست‌‌ها و کارگاه‌های آزاد مانند مرکز هدایت شغلی و هدایت کواب‌ها که دانشجویان ۶ ماه دوره کار آموزی همراه با حقوق می‌گذرانند و بعد از فارغ‌التحصیلی مستقيم وارد بازار کار می‌شوند را راه اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین بازدیدهای دانشجویی در حوزه انجمن‌های علمی باید فعال باشد که برای هفته آینده برنامه‌ای برگزار می‌شود و می‌توانیم در حوزه نوآوری، دانشجویان فعال و پویا جذب کنیم و از ایده‌های برتر تا سقف 10 ميليون تومان حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه بجنورد نیز در این آیین گفت: به دنبال شفافیت و حرکت به سمت ایرانی قوی هستیم و در این مسیر از پیشنهادات دانشجویان استقبال می‌کنیم.

محمد شیخ‌زاده بیان کرد: همه ما باید اراده‌ای قوی برای ایجاد تغییرات مثبت داشته باشیم. برگزاری جلسات رسمی و غیر رسمی با دانشجویان به همین دلیل است و به دنبال شنیدن دغدغه شما دانشجویان هستیم. همچنین می‌خواهیم با همکاری با یکدیگر فرآیندهایی که به وسیله آن‌ها فرصت‌های شغلی برای دانشجویان ایجاد شود را اجرا کنیم.

وی افزود: نیازمند دوره جدید آموزش در دانشگاه هستیم که طی آن بازنگری در سرفصل دروس ایجاد شود. اگر دانشجویان پیشنهادی بابت اضافه شدن برخی موضوعات به مباحث درسی را دارند به ما اعلام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه بجنورد نیز گفت: سیاست ما این است که در کنار چارچوب‌های مصوب، دوره‌های مهارت برگزار کرده و توانمندی برای اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان را افزایش دهیم.

علی اکبر یحیی آبادی بیان کرد: مسیر بازنگری در دروس دانشگاه را دنبال می‌کنیم؛ همچنین به نیاز صنایع نیز توجه داریم تا براساس نیازشان، دانشجو تربیت کنیم.

اهمیت توجه به رشته‌های علوم انسانی

یکی از دانشجویان با بیان اینکه باید به رشته‌های علوم انسانی هم توجه شود، پرسید: چرا کارگاه‌ها، بازدیدها و این قبیل اقدامات صرفا برای دانشجویان فنی مهندسی است و برای دانشجویان علوم انسانی اقدامات مهارت افزایی مرتبط برگزار نمی‌شود؟

یحی آبادی معاون آموزشی دانشگاه بجنورد در پاسخ به این سؤال اینچنین جواب داد که به موازات رشته‌های فنی، برنامه‌هایی برای رشته‌های انسانی هم داریم. شرکت‌های صنعتی که در آن فعالیت داریم خواهان حسابدار و مدیر مالی هستند و بسیاری از مشکلاتی که دارند مربوط به این بخش‌ها است. همه این مسائل به رشته علوم انسانی بازمی‌گردد و به این دانشجویان نیز توجه داریم.

یکی دیگر از دانشجویان پرسید: هزینه کلاس‌های آموزش کسب مدرک بسیار زیاد است. برای کاهش هزینه‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

شاکری معاون پژوهشی دانشگاه بجنورد در این خصوص گفت: برای دانشجویان برتر هر ورودی، تخفيف‌هایی حتی تا سقف ۹۰ درصد تدارک دیده‌ایم و در موارد خاص برای دانشجویانِ نیازمند، از ظرفیت خیران بهره بگیریم.

شیخ زاده رئیس دانشگاه نیز اضافه کرد: بخش قابل توجهی از کلاس‌ها رایگان است که برای سایر دوره‌ها می‌توانیم آن ها را با حداقل هزینه برگزار کنیم. همچنين در دوره کارشناسی ۴ واحد رایگان کلاس فن‌آوری داریم.

دانشجویان، روشنگری کنند

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه باید حواسمان به سرمنشأ حوادث و دروغ‌های دشمنان نظام باشد، گفت: دانشجویان می‌توانند چراغ راه روشنگری در جامعه باشند تا از جریان یافتن مطالب نادرست جلوگیری شود.

محمد رضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید تاریخ را خوب بخوانیم و بر آن تسلط داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مطالعه کردن تاریخ صرفا برای رشته‌های انسانی نیست؛ بلکه تاریخ در بخش‌های مختلف به رشته‌های مختلف دانشگاهی نیز ارتباط پیدا می‌کند. به عنوان مثال بررسی تاریخچه مطالعات و اتفاقات قدیم آبخیزداری در یک منطقه می‌تواند سبب پیش بینی حوادث در همان منطقه شود. در سایر بخش‌ها نیز همینگونه است.

وی با بیان اینکه دانشجویان، یکی از نقاط قوت کشور هستند، ادامه داد: دانشجویان بیدار کشور پس از سقوط رضا شاه و درحالی که نیمی از دانشجویان دانشگاه تهران عضو احزاب بودند، پس از کودتای زاهدی، علیه آمریکا اعتراض کردند اما چه شده که برخی دانشجویان در صف آمریکا هستند و همان آمریکا نیز می خواهد حمایت کند؟ اینها روشنگری نیاز دارد. آمریکا فرهنگ و علم ما را دزدیده است.

حسین‌نژاد بیان کرد: امروزه آمریکا، فرهنگ و علم ما را دزدیده است. یعنی دشمن تمام اطلاعات مربوط به ما را دنبال می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را پیدا کرده و روی آن‌ها شناخت پیدا کند تا در نهایت در راستای اهداف خودش استفاده کند.

وی گفت: در زمان رژیم ستمشاهی، آمریکا و انگلستان نفت ما را خریدند و در عوض آن به ما اسلحه ژ۳ و هواپیمای F14 دادند که بتوانند بالانس منطقه را به واسطه ما انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی به دست دانشجویان رقم می‌خورد و این در حالیست که دشمنان همین نقطه قوت را مورد هدف قرار داده‌اند، بیان کرد: حربه دشمنان برای ضربه زدن به کشور، شبهه افکنی در حوزه‌های مختلف به ویژه شک به دلسوزی مسئولان و اعتماد به نفس دانشجویان است؛ دشمنان درصدد تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف هستند که باید در این بخش بسیار دقت کنیم.

گفتنی است این مراسم با شنیده شدن صدای اذان ظهر، به پایان رسید.

خبرنگار: فاطمه پرهیزکار

انتهای پیام
captcha