اردوهای راهیان نور راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان
کد خبر: 4105495
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

اردوهای راهیان نور راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان

استاندار خراسان شمالی گفت: اردوهای راهیان نور راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، ۱۷ آذرماه، در جلسه قرارگاه راهیان نور استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با توجه به اهمیت ویژه برگزاری اردوهای راهیان‌نور، صرفا موضوع اعتبارات نباید مانع از اجرای آن شود، اظهار کرد: نیاز است با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی استان این اردوها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

حسین‌نژاد خودسازی دانش آموزان و دانشجویان مهم‌ترین ارمغان اردوهای راهیان نور دانست و افزود: قسمت عمده این سفر علاوه بر تعاملات اخلاقی دانش آموزان، حضور راویان سفر است.

وی وجود راویان سفر را مهم‌ترین عامل در انتقال بیان شهادت طلبی‌ها بیان کرد و گفت: انتقال موضوعات شهادت طلبی‌ها و ایثارگری‌ها می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

اعزام ۱۰۰۰ دانش آموز خراسان شمالی به راهیان نور

ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: هماهنگی‌های اعزام یک هزار دانش آموز دختر و پسر خراسان شمالی به اردوی راهیان نور در ماه‌های دی و بهمن و بعد از اتمام امتحانات پایان ترم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از دانش آموزان واجدالشرایط راهی این سفر می‌شوند، افزود: اعزام ۱۰۰ درصد دانش آموزان به این اردوها مقدور نیست.

اکبری ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد خراسان شمالی با جنوب کشور و مناطق اعزام کاروان‌های راهیان‌نور، پیگیر هستیم که نسبت به تخصیص بودجه استان تجدید نظر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تأکید کرد: تاکنون هیچ گونه ابلاغ اعتباری از سمت وزارت آموزش و پرورش برای اردوی راهیان‌نور دانش آموزی انجام نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: هزینه پیش‌بینی شده برای هر اتوبوس میانگین هشت تا ۱۰ میلیون و هزینه روزانه هر دانش آموز در مسیر ۱۹۰ هزار تومان است که در مجموع دو میلیارد تومان برای دانش آموزان در این سفر باید تامین اعتبار شود.

 

انتهای پیام
captcha