معرفی الگوی زن مسلمان با مبانی فمنیستی از مشکلات امروز جامعه است
کد خبر: 4106096
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
نماینده ولی‌فقیه در همدان:

معرفی الگوی زن مسلمان با مبانی فمنیستی از مشکلات امروز جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: اگر بتوانیم وجود نازنین دختر پیغمبر اسلام را به نسل جدید معرفی کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ یکی از گرفتاری‌های جامعه امروز این است که الگوی زن مسلمان با مبانی فمنیستی تعریف می‌شود.

مطالبه گری بانوان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، مراسم چله‌نشینی و مطالبه‌گری با حضور بانوان، امام جمعه و مسئولان استانی همدان هر روز در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

در ششمین روز این مراسم که شب گذشته، 19 آذرماه با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نمیانده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد، نامه مطالبه از سران سه قوه از سوی نماینده بانوان چله‌نشین به‌منظور رسیدگی به وضع ایجاد شده در حوزه عفاف و حجاب قرائت شد که متن آن به این شرح است:

«بسمک یاالله و بسم ‌ام‌احباءک فاطمة الزهراء سلام الله علیها

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

آقایان و سروران سران سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه جمهوری اسلامی ایران و دادستان کل کشور

«ایدکم الله تعالی سلام علیکم و رحمت الله و برکاته وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» (ذاریات/ 55)

و اما در باب فقه سیاسی رعایت حجاب شرعی در ملأ عام؛ متأسفانه تعلل در تبیین فقه سیاسی حجاب و تعلل در تبیین مختصات و جایگاه این فریضه الهی و الزامی بودن رعایت حجاب شرعی در ملأ عام بازار شک و تردید و تساهل و تسامح در اقامه این فریضه الهی را در جامعه رونق داده است و اگر «الصلوةُ عمود الدّین و اِنْ قُبلت قُبِلَ ما سواها و اِنْ رُدّت ردَّ ما سَواها» شک نکنید که عمود جامعه اسلامی، رعایت عفاف و حجاب در جامعه است اگر این رعایت «قُبلت، قُبِلَ ما سواها و اِنْ رُدّت ،ردَّ ما سَواها».

زمزمه حجاب اختیاری و ترویج آن در جامعه بهانه است اصل نظام نشانه است. همان‌گونه که «اضاعوا الصلوة و اتبعوا الشهوات» را در پی خواهد داشت اضاعه الزام به رعایت حجاب شرعی در ملأ عام، ابتدا محیط امن و سالم و عفیفانه جامعه را مضمحل و به تبع اشقیا را بر ملت مسط خواهد نمود چنانکه در اندلس اتفاق افتاد و سبب سرنگونی نظام اسلامی در آن دیار گردید.

هیهات هیهات که اجازه ندهید به جهت مسائل به‌وجود آمده در کشور، ساده‌لوحان کج‌اندیش، به‌ تأخیر انداختن اقامه این فریضه الهی را در گوش شما زمزمه کنند و هزینه‌ای را که در بازپس‌گیری خرمشهر بر ملت تحمیل شد مجددا بر ملت تحمیل شود.

امام راحل سلام‌الله علیه در زمانی به اقامه این فریضه الهی در جامعه امر فرمودند که شرایط جامعه به مراتب سخت‌تر و امنیتی‌تر بود و جمهوری اسلامی ایران چون طفل نوپایی هر روز با توطئه‌های شرق و غرب و ایادی‌شان در داخل کشور در حال افت و خیز به سر می‌برد.

ای بزرگواران گرچه بحمدالله سوابق درخشان و دلسوزانه تک تک شما در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز بر کسی پوشیده نیست و امید است که ایزد منان شما را بر این نعمت استوار و محفوظ و باقی بدارد، اما تا رسیدن به مقصد نهایی، امت و خصوصا شما خوبان رؤسای قوم بی‌نیاز از دعای «اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً» نخواهید بود.

تحصن و بست‌نشینی جمعی از بانوان عفیفه المحصنات المؤمنات المتوسلات به حصن ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در اماکن مقدسه کشور، علاوه بر حمایت و سپاس و تشکر از زحمات بی‌شائبه شما در همه عرصه‌های کشور مطالبه برحق همه انسان‌های آزاده و اسلام‌دوست، خاصه مطالبه علمای اعلام زید‌الله عزتهم در ازاله ظواهر خلاف شرع مقدس در ملأ عام است «و لاتهِنوا و لاتحزنوا و أنتُمُ الأعلون إِنْ کنتُم مُؤمِنین»

والسلام علی عبادالله الصالحین»

حقایق و جایگاه زن در جامعه تبیین شود

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نمیانده ولی‌فقیه در استان همدان نیز در این مراسم گفت: اگر بتوانیم وجود نازنین دختر پیغمبر اسلام را به نسل جدید معرفی کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. یکی از گرفتاری‌های جامعه امروز این است که الگوی زن مسلمان با مبانی فمنیستی تعریف می‌شود، وجود نورانی حضرت زهرا(س) را نتوانسته‌ایم تعریف کنیم و این یک ضعف در جامعه است.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری این مراسم بیان کرد: امیدوار هستیم که این حرکت یک قدمی باشد برای معرفی بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س)، طبق وعده الهی جبهه حق همیشه پیروز و سرافراز است؛ کسانی هم که در جامعه کشف حجاب می‌کنند با دیگر افراد جامعه خیلی فاصله ندارند و نیاز است که به‌درستی حقایق و جایگاه زن در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام
captcha