حمایت بیگانگان از اغتشاشگران در داخل کشور
کد خبر: 4106504
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

حمایت بیگانگان از اغتشاشگران در داخل کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مدیریت، تشویق و حمایت از اغتشاشات اخیر در دست بیگانگان بود.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز 21 آذرماه، در نشست مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان‌ها، نهادها و نیروهای مسلح استان که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت، تشویق و حمایت از اغتشاشات اخیر در دست بیگانگان بود؛ زیرا آن‌ها بودند که سلاح در اختیار اغتشاشگران می‌گذاشتند و فضای مجازی را مملو از اکاذیب و اتفاق‌ها را بزرگنمایی می‌کردند، اظهار کرد: ما باید اغتشاشات را به‌صورت تحلیلی برای مردم مطرح و تبیین کرده و عواقب سوء آن را توضیح دهیم.

وی افزود: عده‌ای معتقدند باید در مقابله با اغتشاشات اخیر به‌ صورت دستوری یا حماسی ورود کنیم، درحالی‌ که جامعه این رویه را نمی‌پسندد؛ زیرا اکنون اذهان زیادی درگیر موضوع هستند و اگر در چنین شرایطی تنها از برخورد و دستگیری و زندانی کردن سخن بگوییم نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: البته اینکه اغتشاشگران دستگیر یا زندانی شوند دیکتاتوری نیست؛ زیرا کسی که به خیابان آمده و اموال عمومی را آتش می‌زند باید دستگیر شود؛ اما در این میان نباید تحلیل و تبیین قضایا به حاشیه برود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که مدیریت، تشویق و حمایت از اغتشاشات اخیر در دست بیگانگان بود؛ زیرا آن‌ها بودند که سلاح در اختیار اغتشاشگران می‌گذاشتند و فضای مجازی را مملو از اکاذیب و اتفاق‌ها را بزرگنمایی می‌کردند و در میدان و خیابان هم عده‌ای جوان که خیلی اهل تحلیل و نظر نبودند بدنه این اغتشاش را تشکیل داده بودند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: سؤال اینجاست به فرض محال که این نظام با کمک کومله، منافقین، اسرائیل، اینترنشنال و وهابیت ساقط شود، بعد می‌خواهید چه‌ کاری انجام دهید و چگونه حکومت‌داری کنید؟ آیا این نوجوانان می‌خواهند حکومت کنند؟ یا گروه‌های تجزیه‌طلبی مانند کومله، منافقین و آمریکا یا این سیاسیون مطرودی که از این اغتشاشات حمایت کردند؟

وی تأکید کرد: سؤال اینجاست اگر خدای ‌ناکرده نظام اسلامی ساقط شود آیا کشور یکپارچه باقی می‌ماند یا تکه‌تکه می‌شود؟ البته ظاهر قضیه نشان می‌دهد که کشور یکپارچه باقی نمی‌ماند بلکه مثل عثمانی که تقسیم شد معلوم نیست ایران به چند قسمت تقسیم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: آن‌هایی که در این موقعیت سکوت کرده و دفاع نمی‌کنند باید بدانند اگر خدای‌ناکرده اتفاقی برای ایران بیفتد چه بلایی بر سر مردم و جمهوری اسلامی می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر در مورد وقایع اخیر به ‌صورت تحلیلی تفکر و تعمق کرده و نوجوانان و جوانانی هم که در خیابان هستند را با جهاد تبیین صحیح، آگاه کنیم، یقین داشته باشید آن‌ها نیز با ما همراه شده و بساط این قائله جمع می‌شود.

انتهای پیام
captcha