آزمون مکالمه قرآنی و مفاهیم کاربردی «احسن‌الحدیث» برگزار می‌شود
کد خبر: 4107447
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

آزمون مکالمه قرآنی و مفاهیم کاربردی «احسن‌الحدیث» برگزار می‌شود

آزمون پایان ترم مکالمه قرآنی و مفاهیم کاربردی با عنوان «احسن‌الحدیث» به صورت آنلاین، دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

آزمون پایان ترم مکالمه قرآنی «احسن‌الحدیث»به گزارش ایکنا، آزمون پایان ترم مکالمه قرآنی و مفاهیم کاربردی با عنوان «احسن‌الحدیث» به صورت آنلاین، دوم دی‌ماه از سوی مکالمه مؤسسه دارالتحفیظ(ع) جهرم استان فارس برگزار می‌شود.

این آزمون به صورت همزمان ساعت 19:30 در محیط گوگل فرم اجرا می‌شود. در صورت عدم حضور شرکت‌کنندگان، آزمون مجدد برگزار نمی‌شود.

این طرح با هدف آشنایی عموم جامعه به ویژه حافظان بالای 15 جزء با سبک گفت‌وگوی قرآنی و استناد به آیات قرآن در سخنان، بدون محدودیت سنی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد.  تا کنون پنج دوره از این طرح در سطح کشوری و ملی برگزار شده است و علاقه‌مندان می‌توانند نام و نام‌خانوادگی خود را به شماره 09305309600 ارسال کنند.

همچنین در خبر دیگری از مؤسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) آمده است؛ آموزش مبانی صوت و لحن در تلاوت قرآن(به صورت مجزا) با تدریس زهرا مهوشیان، مرتّل و داور قرآن، طی 10 جلسه از دی‌ماه آغاز می‌شود.

تعریف صوت و ویژگی‌های آن، عوامل مؤثر در شکل‌گیری صوت، آشنایی با انواع صوت، صداسازی و صداشناسی، صدای ذاتی و عارضی و معرفی آیتم‌ها، تمرینات صداسازی، بهداشت حنجره از جمله سرفصل‌های این دوره است.

همچنین دوره آموزش مبانی لحن در تلاوت قرآن با سرفصل‌هایی چون آشنایی با اصطلاحات پایه در نغمه‌شناسی، مبانی موسیقایی تلاوت و آیتم‌های موجود، مبانی عرفی تلاوت و آیتم‌های موجود، سبک‌شناسی، مهارت‌های تنغیمی و القای معانی در تلاوت، آشنایی با مقامات اصلی، فرعی و مرکب در تلاوت قرآن برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) بزرگترین مرکز تخصصی حفظ و تثبیت روزانه قرآن در جنوب کشور است که دوره‌های تخصصی حفظ و مفاهیم کاربردی قرآن را بر اساس متد علمی روز هم در بستر فضای مجازی و هم حضوری دنبال می‌کند. در بستر فضای مجازی این مؤسسه در ۲۳ استان و ۲ کشور ترکیه و آلمان و به صورت حضوری نیز در ۴ استان جنوب کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha