سومین نشست تخصصی قرآن، عترت و نماز نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4107750
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
با حضور رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی؛

سومین نشست تخصصی قرآن، عترت و نماز نهاجا برگزار شد + عکس

سومین نشست تخصصی قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش روز گذشته، 26 آذرماه به صورت حضوری و وبیناری در ستاد نهاجا برگزار شد.

سومین نشست تخصصی قرآن، عترت و نماز نهاجابه گزارش ایکنا، سومین نشست تخصصی قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شنبه، 26 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیرسرتیپ دوم علی سورانی، جانشین و معاون هماهنگ‌کننده این اداره و سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و جمعی از مسئولان قرآن و عترت و نماز نهاجا، به صورت وبیناری و حضوری در ستاد نهاجا برگزار شد.

طی این مراسم سرهنگ میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آجا با بیان اینکه پس از استقلال اداره قرآن، عترت و نماز ارتش شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های قرآنی بودیم، اظهار کرد: رشد چشمگیر 800 درصدی در شغل کارکنان قرآنی از تعداد 97 به رقم 689 شغل و ابلاغ به تمامی یگان‌های ارتش، افزایش تأسیس دارالتحفیظ‌ها از 106 عدد به 140 حوزه، افزایش تعداد حافظان قرآنی از 11 هزار به بیش از 31 هزار نفر و رسیدن به آمار 63 هزار نفری قرآنیان در طرح «رهپویان وحی» گوشه‌ای از تحولات و فعالیت‌های قرآنی اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در این مدت بوده است.

وی با اشاره به اتمام دوره پنج ساله طرح فرهنگ قرآنی «تنویر» و جایگزینی طرح «خانه‌های قرآنی»، گفت: نخستین جشنواره طرح «خانه‌های قرآنی» که به تأیید رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش رسیده است به میزبانی نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری  مسابقات قرآنی دانشجویان، بیان کرد: مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از دوم دی‌ماه به صورت مجزا و 28 دی‌ماه به صورت تمرکزی به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار خواهد شد.

میدانی در ادامه با اشاره به طرح تربیت مربی دانشجو در دانشگاه‌های افسری ارتش به ویژه دانشگاه هوایی شهید ستاری، تصریح کرد: در نشستی با معاونت تربیت و آموزش ارتش، مقرر شد، نفرات مستعد در زمینه روخوانی و روان‌خوانی شناسایی و دو واحد درسی به این موضوع در دانشگاه‌های افسری به این امر اختصاص یابد و درصورت لزوم، نفرات دانشجو از دوره‌های طرح «مبین» شناسایی و در این دوره‌ها شرکت کنند. البته پس از گذشت 4 سال از اجرای این طرح، بیش از 200 مربی دانشجو در زمینه قرآنی به یگان‌ها اعزام و حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح «تسنیم» ویژه سربازان در ستاد ارتش و نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر این طرح برای خانواده‌ها و کارکنان در حال برگزاری است، افزود: در حوزه حدیث نیز سال آینده دو دوره مسابقه ویژه فرزندان پایین 15 سال و بزرگسالان در سطح ارتش برگزار خواهد شد.

میدانی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش اجلاسیه مهدویت در قم و همچنین در بحث نهج‌البلاغه مقام برتر و اول را بین سازمان‌ها به خود اختصاص داده است که همه این موفقیت‌ها به خاطر فعالیت‌های چشمگیر فعالان این حوزه‌هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: قرآن و عترت دو میراث گران‌بها و جدایی ناپذیر هستند. پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) مفسران حقیقی قرآن هستند و همه باید در تمامی مراحل زندگی به دستورالعمل‌های این کتاب شریف عمل کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن، نخستین ودیعه پیامیر اکرم(ص) و برنامه جامع زندگی بشری برای تمام دوران‌هاست، بیان کرد: متأسفانه این کتاب الهی به اندازه‌ای در غربت قرار دارد که حتی خود آیات این کتاب وحی نیز صراحتاً به این مهجوریت اشاره کرده و از این موضوع گلایه می‌کند.

قاضی با بیان اینکه بهترین امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به قرآن و مسجد است، تصریح کرد: قرآن، کتاب شفاست و چاره و راه‌حل دوای تمام دردهای روحی، شخصیتی و جسمی در آیات نورانی قرآن مجید نهفته است. در این بین باید با مأنوس شدن بیش از پیش با این کتاب آسمانی، از انوار شفابخش آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به هجمه‌های گوناگون دشمن در تمامی بخش‌ها، به ویژه عرصه فرهنگی، وظیفه ما دوچندان شده است و عصاره و چکیده کار عقیدتی ـ سیاسی، قرآن و نماز است، بیان کرد: امروز مجموعه عقیدتی ـ سیاسی با برگزاری انواع طرح‌ها و مسابقات قرآنی، گامی بلند در راستای مقابله با دشمنان عرصه فرهنگی برداشته است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با بیان اینکه اسلام، جامعه‌ای را که به قرآن و مسجد بی‌تفاوت باشد، قبول ندارد و دعا در آن جامعه مستجاب نمی‌شود، اضافه کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید «مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌خوانند، غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد».

قاضی در ادامه با اشاره به نهضت مسجدسازی در نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: با تلاش‌هایی که انجام شد، نهضت مسجد‌سازی با ساخت و عمران مساجد در نیروی هوایی آغاز شد و از لحاظ فیزیکی، زیباسازی و نظافت، فعالیت‌های قابل توجهی در مساجد انجام شد و اکنون بستر برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های مساجد مهیا شده است.

وی اهدای لوح تقدیر از سوی بنیاد بین‌المللی خمس، بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و مهدویت به رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش را نشان از تلاش کارکنان این سازمان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سازمانی دانست.

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران قرآنی این نیرو با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha