پزشکان اعزامی به حج چگونه انتخاب می‌شوند
کد خبر: 4108537
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

پزشکان اعزامی به حج چگونه انتخاب می‌شوند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: پزشکان مجموعه حج تمتع از طریق فراخوان و پزشکان بیمارستان‌ها از طریق سهمیه انتخاب می‌شوند.

پزشکان اعزامی به حج چگونه انتخاب می‌شوند

طاهر درودی، ‏معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اعلام فراخوان جذب پزشک برای اعزام به حج تمتع 1402 گفت: به طور معمول دو برابر ظرفیت اعزام به حج تمتع پزشک جذب می‌شود.

وی افزود: البته این فراخوان فقط برای جذب پزشک مجموعه صورت می‌گیرد و پزشکانی که در بیمارستان‌های ایران در عربستان حضور خواهند داشت و پزشکان تیم تخصصی از طریق سهمیه‌ای که به دانشگاه‌های پزشکی داده می‌شود و پزشکان با تجربه سال‌های قبل جذب می‌شوند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق مذاکرات اولیه سازمان حج و زیارت با طرف سعودی به احتمال زیاد ظرفیت اعزام زائر به حج مشابه ظرفیت سال 98 یعنی ظرفیت کامل خواهد‌ بود،( 86 هزار و 550 نفر) بر این اساس دو برابر ظرفیت مورد نیاز برای هر استان پزشک جذب می‌کنیم و بعد بر مبنای ظرفیت دقیق‌تری که در هر استان زائر ثبت نام کند، تعداد پزشکان را تعیین خواهیم کرد.

درودی با اشاره به اینکه تلاش شده تعداد پزشکان در حج کم شود تا امکان حضور تعداد بیشتری زائر فراهم باشد، گفت: با این اقدام کار خودمان را بیشتر و زحمت همکاران پزشکان را اضافه کردیم تا امکان اعزام بیشتر زائر وجود داشته باشد و امسال هم همانند سال‌های قبل روش پزشک مجموعه را خواهیم‌ داشت.

وی از حضور متخصصان عفونی و فوق تخصص ریه در ترکیب تیم پزشکی خبر داد و در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان تغییری در قوانین بهداشتی حج اعمال کرده است؟ گفت: هنوز دستورالعمل بخش پزشکی از سوی سعودی‌ها اعلام نشده است. البته ما جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم و از سال 83 پرونده الکترونیک سلامت برای زائران حج تمتع راه‌اندازی کرده‌ایم. سامانه‌های قبلی نیز به روز شده و سامانه مدیریت بحرانمان را که برای اولین بار سال گذشته رونمایی شد، ارتقا داد‌ه‌ایم.

انتهای پیام
captcha