نگاه ویژه سیما به غزه در پایان هفته + فیلم
کد خبر: 4115593
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱

نگاه ویژه سیما به غزه در پایان هفته + فیلم

شبکه‌های مختلف سیما در پایان هفته جاری فیلم‌هایی با محوریت مبارزه فلسطینیان با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به مناسبت 29 دی‌ماه، روز غزه به روی آنتن می‌فرستند.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «هیام»، «قناری»، «شکارچی شنبه»، «بازمانده»، «شیار 143» و... پنجشنبه و جمعه 29 و 30 دی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «هیام» به کارگردانی محمد درمنش، جمعه 30 دی ساعت 00:00 بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم با بازی جهاد سعد، ریم علی، کفاح الخوص، عابد فهد، سامر عمران و رنا جمول خواهیم دید: حسان متولد حیفا، دانشجوی ممتاز مهندسی و تبعه انگلستان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش هیام، از انگلستان عازم اردوگاه جنین در فلسطین اشغالی می‌شود. او قصد دارد پس از مراسم ازدواج با همسرش برای ادامه تحصیل به انگلستان برگردد...

فیلم تلویزیونی «قناری» به کارگردانی جواد اردکانی، جمعه 30 دی ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی ابراهیم خضر، رافی اطامیان و ماجده الرز خواهیم دید: فارس پسربچه‌ای فلسطینی است که هر روز به کلیسا رفته و قناری کلیسا را برای هواخوری به فضای آزاد می‌برد، پدر فارس به دست سربازان صهیونیست دستگیر می‌شود و کشیش کلیسا برای اینکه فارس را سرگرم کرده باشد قناری را به فارس هدیه می‌کند تا فارس غم دوری پدر را فراموش کند...

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، پنجشنبه 29 دی ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: در یک بندرگاه اسرائیل، زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌ است، کودک ۸-۷ ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد... .

علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه و سیلوا آندرانسیان در فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد، پنجشنبه 29 دی ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان فیلم با بازی سلما المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود؛ درباره اشغال شهر حیفا در سال 1948 در فلسطین اشغالی است؛ پزشکی به نام سعید همراه با همسرش و نوزادشان فرهان قصد سفر دارند. سعید، تروریست اسرائیلی به نام شمعون را که همبازی دوره کودکی‌اش بوده، در ایستگاه راه‌آهن با چمدانی حاوی بمب می‌بیند. شمعون قبل از انفجار می‌گریزد و سعید موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد.

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «بازمانده» به کارگردانی احسان طاهری، پنجشنبه 29 دی ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: دکتر سعید و همسرش لطیفه در کشتار مسلمانان در حیفا کشته می شوند و پسر نوزادشان فرهان را یک خانواده یهودی به نام کوشن به دستور شمعون که از بزرگان یهود است به فرزندی قبول می کنند.

پنجشنبه / نگاهی ویژه سیما به غزه در فیلم‌های سینمایی + فیلم

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «سایه‌های شهر» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، پنجشنبه 29 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: میشل ابوفاضل به اتفاق همسرش آیدا بعد از دو سال به کشورشان لبنان باز می‏‌گردند او که دیپلمات فرهنگی سفارت لبنان در ایران است. سعی دارد اختلافات و دلخوری‏‌هایی که خانواده همسرش از او و آیدا دارند، رفع کند. در این میان یک گروه تروریستی و جاسوسی از طرف موساد، آیدا را به گروگان می‏‌گیرند و از میشل می‏‌خواهند تا کیفی را با خود به تهران ببرد تا آیدا را رها کنند.

فیلم سینمایی «حالا چه شود» به کارگردانی محمد جعفری هرندی، جمعه 30 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: در کنار یک هتل بزرگ خانه‌ای قدیمی مثل یک وصله ناجور قرار دارد. مالکی درصدد خریدن خانه برمی‌آید، اما پیرزن صاحب‌خانه، راضی به فروش آن نیست. زنده یاد جمشید مشایخی، زنده یاد شهلا ریاحی، زنده یاد مرتضی احمدی، حسن رضایی و زنده یاد ثریا حکمت در فیلم سینمایی «حالا چه شود» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «بچه‌ها از آهنند» به کارگردانی احمد دیری، پنجشنبه 29 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان فیلم ماجرای یک خانواده است که در شمال ایران زندگی می کنند، پدر خانواده به جبهه رفته و تهمینه همسرش و پسرش علی چشم انتظار او هستند، دوست علی که پسری نوجوان است به نام یوسف، گم می‌شود، و هم زمان یک اسیر عراقی هم فرار کرده است، و همه به دنبال یوسف می‌گردند، تا این که علی او را در یک واگن قطار متروکه در کنار اسیر عراقی فراری پیدایش می کند. رحیم نوروزی، فریده دریامج، فرناز زوفا، فهیمه مومنی، آزاده عبدالله‌نژاد، مهدی رضایی و محمدطاها میرزایی در فیلم تلویزیونی «بچه ها از آهنند» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی «نرگس آبیار»، جمعه 30 دی ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: یونس پسر مش الفت با عده‌ای از جوانان روستا کار در کارخانه مس کرمان را رها می‌کنند تا عازم جبهه شوند. پس از مدتی ارتباط یونس با خانه قطع می‌شود و همه حدس می‌زنند که او اسیر شده است. اسرا آزاد می‌شوند و باز هم خبری از یونس نیست. الفت بیقرار پسرش از هرکس و هر جا نشانی او را می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha