عفو هزاران نفر از متهمان، تحرک‌بخشی اجتماعی را در پی دارد
کد خبر: 4120001
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

عفو هزاران نفر از متهمان، تحرک‌بخشی اجتماعی را در پی دارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان به طور قطع تحرک‌بخشی اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد.

عفو هزاران نفر از متهمان، تحرک‌بخشی اجتماعی را در پی داردمحمد وحیدی، نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری براساس درخواست رئیس قوه قضائیه با عفو عمومی بسیاری از زندانی‌ها و جمع کثیری از افرادی که در حوادث اخیر دستگیر شده بودند موافقت کردند، اظهار کرد: عفو عمومی حرکت بسیار هوشمندانه‌ای است که محوریت وحدت نظام، تقویت اعتماد عمومی و ایجاد همدلی میان ملت به ویژه درآستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه عفو عمومی فرصت بسیار خوبی برای خلع سلاح دشمنان که به دنبال ایجاد تفرقه میان آحاد مردم ایران بودند را به وجود آورد، ادامه داد: این عفو زمینه‌های تقویت و اقتدار نظام همزمان رأفت و رحمت اسلامی نظام را نشان می‌دهد.

وحیدی با بیان اینکه عفو عمومی فرصت بسیار خوبی برای بازگشت جوانان و برخی از افرادی که در فضای مجازی متأثر از طراحی دشمن قرار گرفته بودند، است، افزود: نگاه ویژه مقام معظم رهبری همزمان با جشنواره‌های فیلم فجر، تئاتر فجر، جشنواره‌های ورزشی و... انسجام ملی را تقویت می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه دلِ بسیاری از خانواده‌ها با این عفو شاد شده است، ادامه داد: در حوادث اخیر شکافی بین بزرگان خانواده‌ها و جوانان ایجاد شده بود که این عفو عمومی می‌تواند همدلی و صمیمیت را در لایه‌های مختلف اجتماعی تقویت کند.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه عفو عمومی آثار اجتماعی و اقتصادی فراوانی را دارد، تصریح کرد: برخی از افرادی که مشمول این عفو نشدند به طور قطع جرم بسیاری سنگینی داشتند اما در عین حال ده‌ها هزار نفر از عفو عمومی برخوردار می‌شوند و تحرک‌بخشی اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد.

انتهای پیام
captcha