از شهادت نوجوان فلسطینی تا اعلام همبستگی هنیه با زلزله‌زدگان سوریه
کد خبر: 4120391
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
تحولات فلسطین؛

از شهادت نوجوان فلسطینی تا اعلام همبستگی هنیه با زلزله‌زدگان سوریه

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت نوجوانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهر نابلس خبر داد. از سوی دیگر اسماعیل هینه، رئیس دفتر سیاسی حماس با ارسال پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم زلزله‌زده سوریه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21،  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حمزه امجد الاشقر نوجوان 17 ساله فلسطینی که در حمله صهیونیست‌ها به نابلس از ناحیه صورت هدف گلوله قرار گرفته بود، به شهادت رسیده است.

صهیونیست‌ها بامداد امروز به شهرک‌های قلندیا و برقین در کرانه باختری نیز یورش برده و دست کم 7 جوان فلسطینی را بازداشت کردند. در برخی مناطق کرانه باختری نیز درگیری شدید بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی گزارش شده است.

وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این جوان در جریان تجاوزات سحرگاهی به نابلس بر اثر اصابت گلوله از ناحیه صورت مجروح شده و بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 42 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند که 6 نفر از شهدا کودک و یک نفر نیز زن است.

همچنین شب گذشته رزمندگان مقاومت فلسطین به سمت پایگاه ارتش اشغالگر اسرائیل در شمال غرب نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی تیراندازی کردند. وب‌سایت‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای تیراندازی در نزدیکی یک پست ارتش اسرائیل در نزدیکی شهرک شاوی شمرون در شمال غربی نابلس شنیده شد.

لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی

از سوی دیگر ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد دیروز، 17 بهمن پیام‌هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرد. وی در این پیام به تداوم حملات مرگبار و مخرب رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لزوم مداخله فوری بین‌المللی برای پاسخگویی به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در اراضی اشغالی با اشاره به آمار بالای قربانیان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد.

منصور در این زمینه اظهار کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیل بیش از یک هفته است که شهر اریحا را محاصره کرده و اردوگاه آوارگان عقبات جابر را هدف قرار داده‌اند که منجر به کشته شدن 5 جوان فلسطینی در اردوگاه عقبات جابر و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

ریاض منصور تأکید کرد: رژیم اشغالگر برنامه‌های خود را برای تخریب خانه‌های بیشتر فلسطینی‌ها تشدید کرده و به تلاش‌هایش برای آوارگی اجباری و پاکسازی قومی مردم فلسطین از سرزمین‌شان ادامه می‌دهد که نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

وی گفت: 77 فلسطینی از جمله 42 کودک در منطقه «وادی قدوم» بیت‌المقدس در خطر از دست‌دادن خانه‌های خود و آواره‌شدن اجباری زندگی می‌کنند.

منصور مجدداً درخواست خود را از جامعه بین‌الملل برای حمایت از مردم فلسطین مطابق با قوانین بین‌المللی تکرار کرد و از شورای امنیت، مجمع عمومی و مقامات سازمان ملل متحد از جمله دبیرکل خواست که فوراً برای حمایت از فلسطین تلاش کنند و قطعنامه‌های مربوطه از جمله قطعنامه شورای امنیت 904 و فراخوان ویژه آن برای خلع سلاح شهرک‌نشینان و حضور موقت بین‌المللی، به منظور تضمین امنیت و حفاظت از جمعیت غیرنظامی فلسطین و توقف تجاوزات شدید اسرائیل را اجرایی کنند.

اعلام همبستگی هنیه با سوریه

اسماعیل هینه، رئیس دفتر سیاسی حماس با ارسال پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه ضمن عرض تسلیت جان باختن جمعی از مردم سوریه در زمین لرزه اخیر، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم سوریه تأکید کرد.

هنیه تأکید کرد: حماس ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه اعلام می‌کند که در کنار ملتی که همواره اصالت عربی و اسلامی خود را نشان داده ایستاده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ابراز امیدواری کرد که تمامی نهادهای امدادی و بین‌المللی ذیربط، کمک‌های لازم را برای کاهش اثرات زلزله در سوریه ارائه دهند.

سقوط کوادکوپتر اسرائیل

منابع خبری فلسطین از سرنگونی یک فروند کوادکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی در حین انجام مأموریت جاسوسی خبر دادند.

گروهان‌های قدس شاخه گردان نابلس شب گذشته اعلام کرد که یک کوادکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی را که در حال جاسوسی و تصویربرداری بود، سرنگون کرده است.

هفته پیش نیز گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس یک فروند کوادکوپتر حاوی پیام‌های مهم و حساس رژیم صهیونیستی را در نوار غزه سرنگون کرد.

انتهای پیام
captcha