اعتصام به حبل الهی را در ۲۲ بهمن نشان می‌دهیم
کد خبر: 4121142
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
آیت‌الله دژکام:

اعتصام به حبل الهی را در ۲۲ بهمن نشان می‌دهیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به سفارش خداوند در آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» گفت: فردا این آیه را در ۲۲ بهمن‌ماه نشان خواهیم داد که اگر دشمن هزاران ترفند و روش برای فریب دادن به کار ببرد نخواهد توانست مانع این مردم مؤمن و آگاه و انقلابی شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 21 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به تبیین دو ترفند دشمن برای ضربه زدن به دین خدا و مؤمنان با استفاده از آیات قرآن پرداخت و گفت: خداوند در آیه 44 سوره نساء می‌فرماید «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَيُرِيدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبِيلَ». مردم آیا حرکت‌های دشمن را تحلیل می‌کنید یا نه؟

وی افزود: قرآن می‌فرماید چشمانتان را باز کنید و عمل دشمن را ببینید. آیا نمی‌بینید دشمن برای مقابله با شما که پیرو کتاب قرآن هستید چه می‌کند؟ برخی افراد گاهی یادشان رفته که این‌ها دشمن هستند! این دشمنان دو ترفند دارند که در قرآن ذکر شده است؛ اول اینکه دشمن گمراهی را می‌خرد که این روزها مصداق آن را مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در همین قضایای اخیر برخی از دستگیر شدگان اعتراف کردند که دشمن به آن‌ها پول داده است و همچنین دشمنان به آن‌ها قول تابعیت داده بودند و قول‌ها و وعده‌های دیگر. این خریدن گمراهی است. دشمنان دستگاه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی خود را روی سر مردم ما تنظیم کرده‌اند لذا دشمن را باید بشناسیم و با او مقابله کنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: کار دشمن این است که برای چند فیلم و گزارش غلط و گمراه کننده پول می‌دهد و در فضای مجازی پخش می‌کند. بعد تحقیق که می‌شود می‌بینیم که یا دروغ بوده یا مربوط به جای دیگری بوده است که به ایران نسبت داده‌اند. برخی هم حواسشان نیست و فریب می‌خورند.

همه زیر پرچم خدا و ولی خدا هستیم

وی با بیان اینکه وقایع را آنقدر تحریف کردند که رهبر معظم انقلاب چند بار تأکید کردند دست‌های دشمن را ببینید و مبادا از آن غفلت کنید، افزود: دومین ترفند و هدف دشمنان به گفته قرآن این است که برنامه‌ریزی و تلاش کنند تا ما راه مستقیم را گم کنیم. راهی که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب به ما نشان داده است؛ راه مستقیمی که به آن مسیر رفتیم، پیروز شدیم، ادامه دادیم و به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه قرآن کریم یک راه حل برای خنثی کردن این نقشه‌ها معرفی کرده است، گفت: در آیه 102 سوره آل‌عمران خداوند می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» تقوا پیشه کنید. تقوا ما را در مقابل دشمن آسیب‌ناپذیر خواهد کرد. در ادامه می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» چنگ بزنید به ریسمان خداوند و متحد باشید. حبل‌الله همان اطاعت خدا و اطاعت از ولی خداست. شیاطین جن و انس در گوش ما ‌می‌گویند راه دیگری را بروید در صورتی که همه ما زیر پرچم خدا و ولی خدا هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به در پیش رو بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند روز ۲۲ بهمن را روز اتحاد ملی کنیم. ان‌شاءالله آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را فردا در ۲۲ بهمن‌ماه نشان خواهیم داد که اگر دشمن هزاران ترفند و روش برای فریب دادن به کار ببرد نخواهد توانست مانع این مردم مؤمن و آگاه و انقلابی شود و فردا با اتحاد و آگاهی مشت محکمی به دهان دشمنان خدا و دشمنان انقلاب اسلامی خواهیم کوبید، و ان‌شاءالله نشان خواهیم داد خواب آمریکا برای ضربه زدن به این کشور و به این مردم هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

راه‌اندازی کاروان خودرویی سوگواری شهادت امام کاظم(ع)

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه شیراز به در پیش رو بودن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز اشاره کرد و افزود: ما مردم شیراز در این شهر در محضر فرزندان بلافصل آن حضرت هستیم؛ ان‌شاءالله آخر هفته به صورت ویژه عرض ادب خواهیم کرد. روز شهادت امام کاظم(ع)، به حرم خواهیم آمد و به محضر فرزند بزرگ ایشان حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) عرض تسلیت خواهیم داشت؛ در این روز کاروان خودرویی از محله گلشن شیراز تا حرم مطهر حرکت خواهد کرد، همان مسیری که حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) در آن مسیر درگیری و جنگ و گریز داشته است.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه اظهار کرد: دل انسان وقتی جان باختن انسان‌ها را مشاهده می‌کند، به درد می‌آید. بنی آدم اعضای یک پیکرند، این فرهنگ غنی مردم شیراز است؛ قطعاً مردم برای حمایت از مردم آسیب دیده این دو کشور خصوصا کشور سوریه که به توجه به شرایطش نیاز بیشتری به کمک دارد اقدام خواهند کرد ‌‌و کمک‌های مردمی توسط دستگاه‌های مرتبط جمع‌آوری خواهد شد.

وی در ادامه عفو گسترده رهبری را درباره دستگیرشدگان وقایع اخیر یادآور شد و افزود: برخی از این‌ افراد در وقایع اخیر واقعا رفتارهای نازیبایی داشتند اما رهبر معظم انقلاب آن‌ها را بخشیدند، که از این جهت از رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایه مبارک ایشان بر سر ما مستدام باشد.

با همت مسئولان شاهد رفع مشکلات باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بار دیگر به در پیش رو بودن 22 بهمن اشاره کرد و افزود: ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد؛ حرکتی بزرگ که با رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و با رهبری امام خامنه‌‌ای(حفظه الله) و پای کار بودن شما مردم عزیز تا امروز جلو آمده است. ابعاد مختلف کارهای بزرگی که در این ۴۴ سال انجام شده قابل توجه است؛ گزارش‌های ستاندار را شنیدیم، این فقط گزارش اقدامات یکی دو ساله از دولت فعلی است، حال با حجم عظیمی از خدماتی که در طول این چهار دهه انجام شده است، مقایسه کنید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر فقط گوشه‌ای از آن را بخواهیم با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، تفاوت را به خوبی لمس خواهیم کرد و مشاهده خواهیم کرد که چقدر رشد داشته‌ایم، گفت: کسی که سال ۵۷ را به یاد دارد بگوید که شرایط چقدر تغییر کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این ملت حرکت کرده و نتیجه گرفته است،۴۴ سال حرکت روبه پیشرفت بوده است. اگر فقط در همین دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقایسه کنیم مشاهده خواهیم کرد این دانشگاه نسبت به آنچه قبل از انقلاب بوده در بیش از ۳۰ شاخص رشد‌های قابل توجه داشته است، اینها باید به مردم معرفی شود. البته ما همچنان می‌خواهیم رشد و پیشرفت بیشتری نصیب کشور و مردم شود و از مشکلاتی که وجود دارد نیز عبور کنیم و امیدواریم با همت مسئولان روز به روز شاهد پیشرفت‌های متعدد و رفع مشکلات باشیم.

انتهای پیام
captcha