گسترش معارف؛ سرلوحه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4124726
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد:

گسترش معارف؛ سرلوحه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سیستان‌و‌بلوچستان

عباس صفدری گفت: تلاش كرده‌ايم تا فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را در این استان، براساس گسترش و نشر معارف و سبک زندگی اسلامی و قرآنی انجام دهیم.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، عباس صفدری، رئیس جهاددانشگاهی استان، شامگاه، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه جشنواره مکارم الاخلاق در دانشگاه سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از ابعاد اساسی که قرآن کریم به آن پرداخته و بسیار از ضرورت مضاعفی برخوردار است، بُعد اندیشه‌های انسانی و اخلاقی است که قرآن کریم بر آن تأکید فراوان داشته و نکات جامعه‌ساز و انسان‌سازی در این زمینه دارد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره بزرگ قرآنی دانشجویی «مکارم الاخلاق»، افزود: این جشنواره با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان در شش بخش شامل حفظ سوره‌های صف و قدر، ترجمه دعای مکارم الاخلاق، حفظ سوره‌های فجر و بلد، حفظ و ترجمه سوره انسان، حفظ و ترجمه دعای عهد امام زمان(عج)، حفظ و ترجمه دعای فرج امام زمان(عج) ویژه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

صفدری در ادامه از برگزاری برنامه‌های ویژه قرآنی در آینده نزدیک از سوی این نهاد خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در نظر دارد با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت قرآن را ویژه دانشجویان و اعضای این نهاد برگزار کند.

وی با اشاره به اين كه جهاددانشگاهی مولود اصلی انقلاب است، تصریح کرد: تلاش كرده‌ايم تا فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را براساس گسترش و نشر معارف و سبک زندگی اسلامی و قرآنی انجام دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان به فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی در قالب دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا اشاره و از دانشجویان برای همکاری به‌عنوان خبرنگار افتخاری با این دو خبرگزاری دعوت کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی جهاد‌دانشگاهی آموزش دورهای خبرنگاری به‌خصوص خبرنگار در حوزه قرآن و خبرگزاری ایکنا است که به‌زودی در استان اجرایی می‌شود.

همچنین در این مراسم کرسی تلاوت قرآن با حضور نوفرستی، قاری ممتاز استان برگزار و در پایان نیز از نفرات برگزیده جشنواره مکارم الاخلاق تقدیر شد.

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۶:۱۸
0
0
درود بر استاد صفدری
محمد صیادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۶:۲۴
0
0
خدا حفظ کنه استاد رو
captcha