هشدار امام جمعه بجنورد نسبت به افزایش تصادفات رانندگی در نوروز
کد خبر: 4129697
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

هشدار امام جمعه بجنورد نسبت به افزایش تصادفات رانندگی در نوروز

حجت‌الاسلام رضا نوری نسبت به روند افزایشی تصادفات و جانباختگان سوانح نوروز امسال در استان خراسان‌شمالی و سایر نقاط کشور هشدار داد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، در نخستین آیین سیاسی عبادی نماز جمعه سال ۱۴۰۲ بجنورد که چهارم فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سوانح و حوادث رانندگی دلایل مختلفی دارد که نهایتاً منجر به تلخ‌کامی مردم و خانواده‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: حدود ۹ تا ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور هزینه تصادفات می‌شود که در بخش‌های بیمارستانی، خودرو، وسایل نقلیه و... صرف می‌شود و آمار بالایی بوده و باید فکری به حال این مسئله مهم کرد. خانواده‌ها در تعطیلات نوروز و سایر موقعیت‌هایی که پیش می‌آید به نیت تفریح و تجدید قوا به مسافرت می‌روند، اما گاهی این مسافرت‌ها به غم و اندوه و تلخ‌کامی منجر می‌شود که برای خانواده‌ها بسیار سنگین بوده و باید عوامل متعدد آن را تا حد امکان برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: بخشی از خساراتی که در تصادفات بروز می‌یابد به دلیل ایمن نبودن وسایل نقلیه است که مردم و مسئولان همیشه گلایه آن را از تولیدکنندگان داشته‌اند و باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام نوری افزود: مسئله بعدی، بحث جاده است که بخش‌هایی از آن‌ها حادثه‌خیز بوده و باید اعتبارات لازم برای آشکارسازی و برطرف شدن آن‌ها اختصاص یابد. همچنین عامل انسانی مسئله بعدی است و راننده باید همیشه در رانندگی قوانین را رعایت کند. موضوعی که در این مسئله وجود دارد این است که بحث اخلاقی از موضوع قانونی نیز بالاتر است و صرفاً رعایت کردن آن نیازی به حضور پلیس و سایرین ندارد.

وی اظهار کرد: باید در رانندگی حق و حقوق جامعه و مردم و سایر رانندگان را در نظر بگیریم و این را بدانیم که اگر با رانندگی پر مخاطره ما، آسیبی به دیگران برسد فردای قیامت باید پاسخگوی آن باشیم. تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً، عقلاً و قانوناً محکوم است و باید حقوق دیگران در آن رعایت شود.

انتهای پیام
captcha