حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان/ حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
کد خبر: 4132008
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
آخرین تحولات فلسطین و لبنان؛

حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان/ حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی

حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان، حملات هوایی گسترده اسرائیل به غزه و مقابله پدافند هوایی مقاومت، هشدار توئیتری دبیرکل حزب‌الله به صهیونیست‌ها، هشدار اسماعیل هنیه به اسرائیل و حملات راکتی گسترده مقاومت به اراضی اشغالی، درگیری اشغالگران صهیونیست با نمازگزاران در مسجدالاقصی و نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین و لبنان است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، همزمان با آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین نیز حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی را آغاز کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ده‌ها راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور این باریکه شلیک  کردند.

در پی حمله راکتی مقاومت آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی به صدا درآمده و صهیونیست های اشغالگر راهی پناهگاه‌ها شدند.

از طرفی هم پدافند هوایی مقاومت اقدام به مقابله با جنگنده های اسرائیلی در آسمان نوار غزه کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش در حال بمباران نوار غزه است.

این رژیم اهدافی را هم در منطقه صور در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

حمله اسرائیل به مناطقی از جنوب لبنان
     
خبرنگار العالم از بیروت گزارش داد که دشمن صهیونیستی سحرگاه امروز جمعه، منطقه‌ای نزدیک اردوگاه «رشیدیه» در منطقه صور واقع در جنوب لبنان را هدف حمله قرار داد.

خبرنگار العالم افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی جنوب لبنان در سحرگاه امروز جمعه، منطقه «رأس العین» و نیز اطراف «اردوگاه رشیدیه» در صور واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان / حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
در همین راستا، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان، هشدار داد که هرگونه حمله به لبنان، پیامدهایی غیرقابل تصور را برای «اسرائیل» به دنبال دارد.

وی افزود: ما به دنبال جنگ نیستیم و بیانیه رسمی لبنان که با همین مضمون صادر شده، موضعی شایسته است.

المرتضی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت که این زبان و سبک برخورد با اسرائیل بی‌فایده است، و می‌تواند موجب سوءتفاهم برای این رژیم شود.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و مقابله پدافند هوایی مقاومت

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش حملات هوایی گسترده‌ای را علیه اهداف مختلف از جمله پایگاه‌های مقاومت در نوار غزه آغاز کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی به شمال فلسطین اشغالی به طرز دیوانه واری در حال بمباران نوار غزه است.

جنگنده‌های اسرائیلی با ده‌ها موشک پایگاه‌های مقاومت و چندین زمین کشاورزی را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کردند.

این حملات تا این لحظه تلفات جانی نداشته اما خسارات زیادی در پی داشته است.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان / حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
در حمله جنگنده‌های اسرائیلی یک خانه هم که تخلیه شده بود، هدف قرار گرفته و کاملا تخریب شده است.

در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، پدافند هوایی مقاومت فلسطین نیز به مقابله با آن پرداخته است.

گردان‌های قسام تأکید کرد که پدافند هوایی مقاومت با موشک‌های زمین به هوا اقدام به مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی کرده است.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات جنایتکارانه اراضی اشغالی را آماج حملات راکتی گسترده قرار داد.

هشدار توئیتری دبیرکل حزب الله به صهیونیست‌ها
     
صفحه توئیتری منتسب به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی به صهیونیست‌ها در خصوص استفاده مقاومت از موشک‌های دوربرد هشدار داده است.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان / حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
این صفحه توئیتری افزود: مقاومت تعداد زیادی موشک دوربرد در اختیار دارد، اما در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کند.

هنیه: مقاومت در برابر تجاوزات علیه مسجدالاقصی ساکت نمی‌نشیند

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مسئولیت کامل حملات وحشیانه علیه مسجدالاقصی را متوجه رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه شامگاه پنجشنبه پس از دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت تأکید کرد که ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین هرگز در برابر این جنایات وحشیانه ساکت نخواهند نشست.

هنیه گفت: دشمن صهیونیستی را از ادامه تجاوز به مسجدالاقصی برحذر می‌داریم. این تجاوزات خطری نه فقط برای فلسطین، بلکه برای کل امت اسلامی و عربی است.

اسماعیل هنیه حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی بی‌سابقه علیه امت اسلامی و مقدسات آن خواند.

وی همچنین اظهار داشت که بر ادامه راه مقاومت و دفاع از مسجدالاقصی با همه راه‌کارهای ممکن تاکید داریم و هرگز به دولت اشغالگر صهیونیستی اجازه نمی‌دهیم طرح یهودی‌سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی را پیش ببرد.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان / حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
رئیس دفتر سیاسی حماس جامعه بین‌الملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را به عمل به مسئولیت‌های خود و تحرک فوری برای نجات قدس از یهودی‌سازی و مسجدالاقصی از تقسیم و پایان دادن به تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه سرزمین و مقدسات فلسطین دعوت کرد.

اسماعیل هنیه همچنین خواستار تحرک فوری امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان برای حمایت از قدس، فلسطین و مسجدالاقصی فراخواند.

هنیه بر ضرورت وحدت و یکپارچگی گروه‌های مقاومت برای رویارویی با اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد و گفت: اولویت کنونی مقامت در برابر رژیم اشغالگر است و وحدت ملی و مقاومت تنها راه پیروزی و شکست دشمن صهیونیستی است.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت مسجدالاقصی

 خبرگزاری آناتولی گزارش داد: سازمان همکاری اسلامی، فردا، 19 فروردین‌ماه، به‌منظور بررسی حملات نیروهای اسرائیل به مسجدالاقصی تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای خواهد داد.

براساس بیانیه این سازمان، جلسه یاد شده به درخواست فلسطین و اردن برگزار خواهد شد.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان/ حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
این جلسه با محوریت بررسی یورش‌ها نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و حملات آنها به نمازگذاران تشکیل خواهد شد و حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این جلسه سخنرانی خواهد کرد.

طه طی سخنانش سایر حوادث در مسجدالااقصی و سرزمین‌های فلسطین را که بر اثر حملات اسرائیل رخ داده‌اند، مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

درگیری اشغالگران صهیونیست با نمازگزاران در مسجدالاقصی 
     
نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز (جمعه) از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و به دنبال این یورش، درگیری‌هایی میان آنان با نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی روی داد.

به گفته برخی منابع فلسطینی در قدس، به دنبال یورش نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی درگیری هایی میان نیروهای اشغالگر و نمازگزاران در این مسجد رخ داد.

ویدئوی منتشرشده از یورش نیروهای اشغالگر نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر به طور وحشیانه به جوانان منطقه قدیمی قدس اشغالی حمله می‌کنند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی - سحرگاه امروز جمعه - به نمازگزاران نزدیک باب حطه در منطقه قدیمی قدس اشغالی حمله کردند.

برخی منابع محلی گفتند: نیروهای اشغالگر به نمازگزاران حمله و سعی کردند مانع ورود آنها به مسجدالاقصی برای اقامه نمازصبح در سومین جمعه ماه مبارک رمضان شوند.

پویش «فجر عظیم» دیروز در پاسخ به حملات اشغالگران به اعتکاف‌کنندگان و سرکوب آنان و هتک حرمت شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و تلاش برای ذبح قربانی در عید پاک ، خواستار شرکت گسترده در نماز صبح جمعه در صحن‌های مسجدالاقصی شد.

این پویش در بیانیه‌ای مطبوعاتی بر اهمیت بسیج عمومی و مشارکت گسترده در نماز صبح در اقدامی به نشانه حمایت از نگهبانان مستقر در مسجدالاقصی و در پاسخ به فراخوان شهرک‌نشینان برای هجوم به این مکان و ذبح « قربانی » تاکید کرد.

مسجد الاقصی از ابتدای ماه رمضان، شاهد تشدید حملات نیروهای اشغالگر بوده است. این نیروها با شلیک گلوله‌های پلاستیکی، بمب‌های حاوی گاز و بمب‌های صوتی ، به سرکوب صدها اعتکاف کننده در مسجد الاقصی و بازداشت بیش از 440 نفر از آنها پرداختند و این حملات دو روز بعد نیز چند بار تکرار شد.

مقاومت فلسطین: آماده ایم با تمام قوا به هر تجاوزی پاسخ دهیم

اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین بر آمادگی خود برای مقابله و پاسخگویی با تمام قوا به هرگونه تجاوز، و دفاع از مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین بر آمادگی خود برای مقابله و پاسخگویی با تمام قوا به هرگونه تجاوز، و دفاع از مردم فلسطین تاکید کرد.
حمله اسرائیل به غزه و جنوب لبنان/ حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
براساس این گزارش، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: با توجه به تهدیدات دشمن برای مقاومت ما و مردم ما در غزه، ما بر آمادگی مقاومت برای مقابله و پاسخ با تمام قوا در برابر هر تجاوزی، و دفاع از مردم خود در تمام نقاط تاکید می‌کنیم.

این نهاد افزود: دشمن جنایتکار باید از تجاوزات وحشیانه خود به مسجدالاقصی و نمازگزاران دست بردارد و صدور بحران های داخلی خود به مردم و مقدسات ما را متوقف کند.

صبح روز جمعه یک شبکه رسمی عبری گزارش داد که شب گذشته 44 موشک از نوار غزه به سمت شهرک های اسرائیلی در مجاورت آن شلیک شد.

واکنش حماس به حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، این اقدامات را نشان‌دهنده وحشی‌گری اشغالگران دانسته و توقف آن را خواستار شد.

پس از حمله رژیم صهیونیستی به شهر صور در جنوب لبنان در سحرگاه امروز (جمعه، هفتم آوریل) جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی خواستار اقدام فوری برای توقف جنایات این رزیم شد‌.

جنبش حماس درباره حملات نیروهای اشغالگر به مناطق مجاور شهر صور در سحرگاه امروز گفت که این جنایت بیانگر خوی وحشیگری سران رژیم اشغالگر و سیاست‌های آن است که امنیت و صلح در منطقه را تهدید می‌کند».

اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد نیز پس از این حملات، خواستار اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم اشغالگر شدند.

شبکه الجزیره گزارش داد که حمله هوایی رزیم اسرائیل، اطراف اردوگاه الرشیدیه در نزدیکی شهر صور لبنان را هدف قرار داده است؛ اردوگاهی که متعلق به آوارگان فلسطینی است.

منابع خبری بامداد امروز اعلام کردند که دست کم ۶ موشک به مناطق جنوبی لبنان شلیک شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ارتش اسرائیل اهدافی متعلق به حماس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha