بایدها و نبایدهای فلسطینیان در فردای نابودی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4133004
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
حجت‌الاسلام نواب تشریح کرد:

بایدها و نبایدهای فلسطینیان در فردای نابودی رژیم صهیونیستی

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در کنگره بین‌المللی قدس شریف به تشریح بایدها و نبایدهای فلسطینیان در فردای پیروزی و پس از نابودی رژیم صهیونیستی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر امروز، دوشنبه 21 فروردین، در چهارمین «کنگره بین‌المللی قدس شریف» با موضوع «جهان پساصهیونیسم» در خصوص بایدها و نبایدها در دوره پساصهیونیسم سخنرانی کرد که متن آن به شرح ذیل است:

سخنان امام علی(ع) گویای وضعیت این روزهای فلسطینو قدس شریف است که فرمودند وقتی سختیها زیاد میشود فرج حاصل می‌شود. امروز سرنوشت مردم مظلوم فلسطین در سختترین سال‌های عمر منحوس رژیم کودککش صهیونیستی است و ظلم صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است.

براساس آیه شریفه «وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا...» امروز مردم فلسطین و جهان اسلام همان وارثان زمین هستند. مصداق صالحین کسانی هستند که مطیع خدا و پیامبر خدا هستند و آیا عملکرد فلسطینیان به راه خدا و پیامبر نزدیک است یا آنان که با رژیم کودککش صهیونیستی رابطه برقرار میکنند؟

اما بایدها و نبایدهای دوره پساصهیونیسم چیست؟ بسیاری از افراد وقتی در کاری پیروز میشوند، گرفتار مستی پیروزی میگردند و از نبایدهای بسیار مهم برای مردم فلسطین در فردای پیروزی در آینده نه چندان دور است که باید در فردای پیروزی به آرمان شهدا فکر کنند.

وقتی صالحان حاکم میشوند اوضاع باید به مانند فتح مکه باشد که پیامبر همه را بخشیدند و فرمودند امروز روز مرحمت است و منش فردای پیروزی فلسطین نیز باید اینگونه باشد که هوشمندانه در راه رشد انسانیت گام بردارند. در نزد صالحان حکومت وسیلهای برای رشد و تعالی انسان‌ها و ساختن و پرورش آن‌ها براساس حقوق و آزادی‌های اجتماعی است.

صالحان تمامیتخواه و خودبرتربین نیستند و متواضع و بیآرایش و شاکر خدا هستند. صالحان وقتی حاکم میشوند به حکومت و نظام زینت میبخشند و انتظار این است که حاکمان فلسطینی نیز در فردای پیروزی و تشکیل حکومت چنین کنند.

بنابراین بایدها و نبایدهای پساصهیونیسم را میتوان در این چند جمله به عنوان نمونههایی از مسائل حاکمیت صالحان بیان کرد.

انتهای پیام
captcha