فعالیت ۱۰۲ تشکّل فرهنگی در مجتمع فقه المصطفی
کد خبر: 4134645
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
رئیس مجتمع آموزش عالی فقه بیان کرد:

فعالیت ۱۰۲ تشکّل فرهنگی در مجتمع فقه المصطفی

رئیس مجمع آموزش عالی فقه وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه از فعالیت ۱۰۲ تشکّل فرهنگی در این مجمع علمی خبر داد.

مجید تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقهبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، رئیس مجتمع و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری شامگاه یکشنبه، 27 فروردین در بازدید رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از مجتمع آموزش عالی فقه، اظهار کرد: فلسفه اصلی برگزاری این گردهمایی، بررسی و شناسایی ظرفیت‌ها در زمینه ترویج و احیای مکتب اسلام ناب با اعتقاد به نتیجه‌بخش بودن این فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه فرهنگی، علمی و آموزشی که در مجتمع آموزش عالی فقه در حال اجراست، افزود: حرکت جدی و منسجمی از درون مدارس، گروه‌ها و تشکّل‌های طلاب المصطفی می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را در آینده رقم زند.

حجت‌الاسلام تلخابی با اشاره به فعالیت ۱۰۲ تشکّل فرهنگی در مجتمع آموزش عالی فقه، گفت: در کنار این تشکل‌های فرهنگی، ۲۳ نشریه داریم که نشریه «مطالعات فقه تربیتی» دارای رتبه علمی ـ پژوهشی و ۳ نشریه «مطالعات فقه امامیه»، «مطالعات اصول فقه امامیه» و «مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث» دارای رتبه علمی ـ ترویجی و یک نشریه به زبان اردو است. مابقی نشریات به صورت تخصصی توسط انجمن‌های علمی مجتمع منتشر می‌شوند.

وی با بیان اینکه دارای ۱۸ انجمن علمی هستیم، ادامه داد: انجمن‌های علمی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های نه تنها مجتمع آموزشی عالی فقه، بلکه المصطفی محسوب می‌شوند که شتاب‌دهنده حرکت علمی هستند. در حال حاضر محققان، فارغ‌التحصیلان و طلاب در حال تحصیل مجتمع، مقالاتی را تدوین کرده و در قالب مجلات تخصصی با عنوان «فقه تخصصی» به جامعه علمی تقدیم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha