گسترش موج نفرت از صهیونیست‌ها در غرب
کد خبر: 4136532
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

گسترش موج نفرت از صهیونیست‌ها در غرب

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط نهادهای مرتبط با رژیم صهیونیستی، افزایش نفرت از صهیونیست‌ها در غرب باعث نگرانی مقامات تل آویو شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الوفاق، صهیونیست‌ها تا پیش از این بر این باور بودند که در صورت وقوع جنگ بین مسلمانان و این رژیم، می‌توانند روی حمایت غرب حساب کنند، اما گزارش‌های منتشر شده از سوی محافل سیاسی صهیونیستی درباره نگاه شهروندان غربی به این رژیم، باعث نگرانی مقامات صهیونیست شده است.

در همین رابطه و همزمان با یادبود هولوکاست (17 آوریل)، مرکز مطالعات معاصر یهودی ـ اروپایی در دانشگاه تل‌آویو گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال 2022 تعداد حوادث یهودی‌ستیزانه در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که در سال 2022، تقریباً 3700 واقعه یهودی‌ستیزی در ایالات متحده ثبت شده که در مقایسه با 2717 مورد مربوط به سال 2021، رکوردی بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش، در ایالات متحده که بیشترین جمعیت یهودی خارج از رژیم صهیونیستی را دارد، تعداد جرایم ناشی از نفرت از یهودیان در نیویورک و لس‌آنجلس در سال 2022 نسبت به سال قبل از آن تقریباً دو برابر شده است.

در فرانسه، تعداد حوادث ضد صهیونیستی ثبت شده در مقایسه با سال 2020 نزدیک به 75 درصد افزایش یافته است.

در بریتانیا، تعداد حملات فیزیکی ثبت شده علیه یهودیان نسبت به سال 2020  بالغ بر 78 درصد افزایش یافته است.

در آلمان، حوادث یهودی‌ستیزانه که توسط پلیس ثبت شده، نسبت به سال 2020 بالغ بر 29 درصد و نسبت به سال 2019 بالغ بر 49 درصد افزایش یافته است.

در استرالیا موج نفرت از صهیونیست‌ها به شدت بالا گرفته و تنها در ماه می 2022 بالغ بر 88 مورد جرایم مبتنی بر نفرت علیه یهودیان به ثبت رسید که بالاترین آمار ماهانه تاکنون است.

نویسندگان این گزارش براین باورند که علت این نوع واکنش‌ها تا حد زیادی به جنگ شمشیر قدس در ماه می 2021 بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه بازمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha