توصیه‌های هنرمند مشهور مسلمان به پادشاه انگلیس
کد خبر: 4136890
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

توصیه‌های هنرمند مشهور مسلمان به پادشاه انگلیس

یوسف اسلام، خواننده و فعال حقوق بشر مسلمان انگلیسی در آستانه تاجگذاری چارلز سوم پادشاه انگلستان، در نامه‌ای به وی توصیه‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یوسف اسلام، که پیش از این با نام کت استیونز شناخته می‌شد، در آستانه تاجگذاری چارلز سوم به عنوان پادشاه جدید انگلستان، نامه‌ای خطاب به او نوشت و در آن توصیه‌هایی به وی کرد.

یوسف اسلام به چارلز یادآوری کرد که حتی اگر پادشاه هم باشد باز هم بنده خداست و باید گرسنگان را سیر و به بیماران کمک کند.

اسلام علاوه بر این نامه، آهنگ جدیدی را برای آلبوم آینده خود با عنوان «پادشاه کشور» منتشر کرد و گفت که پیام اصلی آن این است که «فراموش نکنید که یک نفر بالاتر از شماست و مراقب کسانی باشید که زیردست شما هستند.

ده نکته‌ای که یوسف اسلام به پادشاه انگلستان توصیه کرد عبارتند از: 1.حتی اگر پادشاه باشی باز هم بنده خدا هستی؛ 2. از بین بردن نفرت از طریق آموزش و گسترش صلح؛ 3. به گرسنگان غذا بدهید؛ 4. همه ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم، پس بخشنده باش؛ 5. به بیماران و بی‌خانمان‌ها کمک کن؛ 6. مراقب افراد منفی در بین نزدیکان خود باش؛ 7. هرکسی نقشی دارد، به مردم بیاموز که با هم کار کنند؛ 8. منصف باش و تعصب نشان نده؛ 9. به انتقاد سازنده گوش کن؛ 10. حافظ پیروان همه ادیان و سرزمینی باش که همه ما در آن سهیم هستیم.

یوسف اسلام فعالیت هنری خود را در سال 1966 آغاز کرد، وی پس از مسلمان شدن در سال 1977 از هنر دور شد. او وسایل موسیقی خود را فروخت و بهای آن را به امور خیریه اهدا کرد و برای اداره مدارس اسلامی برای کودکان تلاش کرد.

اسلام در سال 2006 با نام یوسف به عرصه هنر بازگشت و با استفاده از موسیقی به بیان رویدادهای جاری و خطاب به شخصیت‌های سیاسی پرداخت.

وی در سال 2016، همزمان با انتشار آهنگ «او تنها بود» که توجه‌ها را به وضعیت اسفناک کودکان پناهنده جلب می‌کرد، کنسرت زنده‌ای را برای نمایندگان پارلمان برگزار کرد.

این هنرمند 74 ساله در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین گفته است که هنرمند بودن خوب است زیرا می‌توان چیزهایی که دیگران نمی‌توانند بیان کنند را با زبان هنر بیان کرد.

انتهای پیام
captcha