200 دانش آموز در آذربایجان‌ شرقی حافظ کل قرآن هستند
کد خبر: 4137587
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

200 دانش آموز در آذربایجان‌ شرقی حافظ کل قرآن هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه ۲۰۰ دانش آموز حافظ کل قرآن هستند، گفت: همچنین ۱۵۰ هزار دانش آموز دیگر نیز حافظ جزء سی‌ام قرآن هستند.

علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی پوررادی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، امروز، 10 اردیبهشت ماه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته گرامیداشت معلم، گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف و نشاط آور که در روحیه دانش آموزان عزیز اثرگذار است در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان بوده و در این راستا جشن تکلیف 5 هزار نفری برای اولین بار در کشور و جشن روز اولی‌ها با حضور ۱۰ هزار دانش آموز در تبریز برگزار شد.

وی با بیان این‌که برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای توسعه سبک زندگی معنوی و اسلامی است، افزود: مراسم محافل انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان با حضور دانش آموزان در شهرستان‌های آذربایجان شرقی برگزار شد که این برنامه برای اولین بار در کشور در این استان برگزار شد.

پوررادی، با بیان اینکه ۲۰۰ دانش آموز حافظ کل قرآن هستند، گفت: همچنین ۱۵۰ هزار دانش آموز دیگر نیز حافظ جزء سی‌ام قرآن هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰۰ دانش آموز استان حافظ کل قرآن و ۱۵۰ هزار دانش آموز دیگر نیز حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به آغاز طرح رتبه بندی معلمان از شهریور سال گذشته افزود: اعتراض همکاران به این طرح از ۱۹ اردیبهشت، بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۳۰۴ نفر در آموزش و پرورش استان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: یک هزار و ۵۲۷ نفر معادل نزدیک ۲۵ درصد همکاران در رتبه یک، ۸ هزار و ۴۱۱ نفر در رتبه دو، حدود ۱۸ هزار و ۴۳۹ نفر معادل ۴۴.۵۲ درصد رتبه سوم، ۳ هزار و ۹۱۵ نفر معادل ۹.۴۵ درصد در رتبه ۴ و ۱۲۵ نفر نیز در رتبه ۵ رتبه‌بندی شده‌اند و یک هزار و ۲۹۰ نفر نیز فاقد رتبه‌بندی هستند.

وی همچنین سوابق کاری، صلاحیت‌های علمی و حرفه ای، اخلاقی و اعتقادی، مدرک تحصیلی، تألیف و ترجمه، تسلط به زبان‌های خارجی را از شاخصه‌های انتخاب معلم نمونه در سطح شهرستان و کشور اعلام کرد و گفت: سابقه همکاری، شرکت در جشنواره‌ها، رضایت مدیر و دانش‌آموزان، بررسی همکاران اداری نیز در این انتخاب دخیل است.

پوررادی، ادامه داد: تعداد ۵ هزار و ۶۸۹ نفر از معلمان استان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و مدارک و سوابق خود را بارگذاری کردند که ۱۳ نفر به عنوان داور، مدارک ارسالی را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی تعداد ۲ هزار و ۴۰۹ نفر به عنوان معلم نمونه مدرسه‌ای، ۱۳۸ نفر معلم نمونه ناحیه‌ای و منطقه‌ای، ۸ نفر معلم نمونه استانی و یک نفر نیز به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ۹ معلم نمونه استانی و ملی به سفر کربلا و ۱۳۸ معلم نمونه ناحیه‌ای نیز به سفر مشهد مشرف می‌شوند.

انتهای پیام
captcha