انس با قرآن راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4141681
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم بیان کرد:

انس با قرآن راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه گفت: اگر می‌خواهیم کشور سالمی در مقابل هجمه فکری دشمن داشته باشیم و با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم، باید توجه به قرآن را در دستور کار خود قرار داده و با قرآن انس بگیریم.

حجت الاسلام محمد حاج قاسم

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، عضو خبرگان رهبری و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه چهارشنبه 27 اردیبهشت، در مرحله نهایی ششمین دوره رقابت ‌های قرآنی شوق تلاوت در دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: شوق تلاوت در درون خود معنای بزرگی دارد و شوق تلاوت، یعنی شوق قرآن و شوق معنویت که ارتباط با عالم ملکوت را شامل می‌شود.

وی افزود: نوجوان در سنین نوجوانی با قلب پاک با قرآن و عالم ملکوت و خداوند در ارتباط است، برای سالهای سال بیمه و آخرت و عاقبت او تضمین می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: در روایت داریم که اگر در نوجوانی با شوق قرآن را تلاوت کند، فکر، قلب و همه وجود و نیات و افعال و حرکات او قرآنی می‌شود و آنگونه اقدام می‌کند که خدا دوست دارد و محبوب خداوند می‌شود و خداوند به او قدرت اثرگذاری می‌دهد و همچون سردار سلیمانی می‌شود که مستکبران را تنبیه کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز آسیب اجتماعی یکی از مشکلات جامعه است؛ تصریح کرد: توجه ابعاد دینی و معنوی جامعه از سوی مسئولان مغفول است در حالی که می‌توان با این ابعاد معنوی و دینی آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رساند. متأسفانه به جای پیشگیری به فکر درمان هستند و هزینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهند.

استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه اظهار کرد: فعالیت افراد قرآنی، فعالیتی بر مبنای قرآن است و قرآن مایه شفای بیماری‌هاست و بیماری قلبی، روحی  و کینه‌ها را درمان کرده و اختلافات خانوادگی را به حداقل می‌رساند.

وی افزود: اگر برنامه‌ریزان با هزینه اندک جامعه را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه کنند، احتیاج به هزینه‌های گزاف برای درمان نیست و باید واقف باشند که هر چه در  مسیر انس با قرآن هزینه کنند، سرمایه است.

مشاور رئیس‌جمهور  امور روحانیت و حوزه‌های علمیه و استاد تفسیر قرآن و حوزه علمیه یادآور شد: از همه مسئولان دغدغه‌مند در راستای ترویج قرآن قدردانی می‌کنم که به اهمیت این محفل و مسائل قرآنی پی برده‌اند و اگر می‌خواهیم کشور سالمی در مقابل هجمه فکری دشمن داشته باشیم و با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم، باید توجه به قرآن را در دستور کار خود قرار داده و با قرآن انس بگیریم.

انتهای پیام
captcha