دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در قاهره
کد خبر: 4145886
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در قاهره

هیئت‌هایی از حماس و جهاد اسلامی به ریاست اسماعیل هنیه و زیاد النخاله در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف مربوط به فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و تعدادی از رهبران این جنبش در داخل و خارج فلسطین دیدار کرد.

در این دیدار که در قاهره پایتخت مصر انجام شد، دو طرف در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی، مسجد‌الاقصی و کرانه باختری، اقدامات غیرقانونی که در حق زندانیان فلسطینی صورت می‌گیرد و مسائل مختلف ملی گفت‌وگو کردند.

همچنین راه‌های تقویت و تحکیم روابط راهبردی بین این دو جنبش و توسعه آن در راستای خدمت به مقاومت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی سریع منطقه و چگونگی استفاده از آن برای خدمت به مردم و آرمان فلسطین گفت‌وگو کرده و بر اهمیت نقش مصر در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار با ادای احترام به شهدای حملات اخیر حملات رژیم صهیونیستی، تأکید شد: خون پاک این شهدا عاملی برای تداوم انقلاب ملت فلسطین خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران در این دیدار به جنبش جهاد اسلامی به خاطر شهادت تعدادی از فرماندهان و نیروهای سرایا القدس در تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تسلیت گفتند.

انتهای پیام
captcha