حمایت اردنی‌ها از آرمان فلسطین در جشنواره کرامت مسجدالاقصی
کد خبر: 4146695
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

حمایت اردنی‌ها از آرمان فلسطین در جشنواره کرامت مسجدالاقصی

جمعی از فعالان و سیاستمداران اردنی با برپایی مراسمی با عنوان جشنواره کرامت مسجدالاقصی، خواستار حمایت بیشتر مقامات این کشور از آرمان فلسطین شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، شرکت‌کنندگان در دهمین جشنواره کرامت  مسجدالاقصی که از سوی  جنبش اسلامی در  امان، پایتخت اردن برگزار شد، فراخوان نمایندگان کنست رژیم اشغالگر برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی را محکوم کردند و آن را به مثابه اعلام جنگ دانستند.

شرکت‌کنندگان همچنین مخالفت خود را با همه اشکال عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی و لزوم آزادی اسرای دربند زندان‌های اسرائیل اعلام و با آنان ابراز همبستگی کردند.

مراد العضایله، دبیرکل جبهه اقدام اسلامی (بزرگترین حزب اردن)، پیش‌نویس قانون «تقسیم مکانی مسجدالاقصی» را خطرناک و برابر با اعلان جنگ توصیف کرد و نسبت به کاهش نقش اردن در مسجدالاقصی هشدار داد. 

احلام التمیمی، اسیر آزاد شده در این مراسم گفت: 18 اسیر اردنی در انتظار بازگشت به میهن خود هستند و دولت اردن باید برای آزادی آنهاد تلاش کند.

مشیر المصری، یکی از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین نیز در سخنانی گفت: اردن امروز در همه جبهه‌ها ایستاده است تا اعلام کند که همزاد فلسطین است. مردم اردن درصف مقدم یاری‌رساندن به محل معراج پیامبر(ص) هستند. 

المصری در ادامه گفت: آرامش در فرهنگ لغت مقاومت، به معنای آمادگی ده‌ها هزار مجاهد و مبارز مقاومت است که شبانه‌روز برای توسعه قوای نظامی خود تلاش می‌کنند و این امر باعث غافلگیری دشمن می‌شود. 

احمد القطونه، نماینده پارلمان اردن هم در سخنانی از دولت این کشور خواست تا موضع روشنی در مورد جنایات اشغالگران علیه مسجدالاقصی اتخاذ کند.

سخنرانان همچنین شهدای اردنی که جان خود را در راه دفاع از فلسطین و مقدسات اسلامی فدا کردند، مورد تقدیر قرار دادند.

انتهای پیام
captcha