جهاددانشگاهی طرح‌های زمین مانده در کشور را به سرانجام برساند
کد خبر: 4149608
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
آیت‌الله عاملی:

جهاددانشگاهی طرح‌های زمین مانده در کشور را به سرانجام برساند

رئیس جهاددانشگاهی کشور همزمان با برگزاری پنجاه دومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور دیداری را با آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل برگزار کرد.

جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، دکترحسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، ۳۱ خردادماه، در پنجاه دومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور، دیداری را با آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و سلامت، کشاورزی و دامپروری، علوم انسانی، اجتماعی و ... پرداخت و اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا در استان‌های مختلف کشور بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه، تحولی بزرگ رقم‌ زده شود.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی، به مجموعه ساختار‌هایی نیاز داشت تا آرمان‌ها و اهداف موردنظر ملت بزرگ ایران را پیگیری و محقق سازد گفت: یکی از این اهداف، توسعه سریع و مسئله محور علم و فناوری داخلی و تقویت خودکفائی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی و در بستر مدیریت جهادیِ مولود انقلاب بود.

وی بابیان اینکه این هدف متعالی در بطن خود، نیرو‌های عظیم جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باور توانایی ملی را پروراند افزود: جهاد دانشگاهی از تأثیرگذارترین مراکزی است که پا در این عرصه گذاشت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با جهاددانشگاهی، وظیفه و رسالت این نهاد را بسیار سنگین خواند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید طرح‌های زمین مانده در کشور را به سرانجام برساند گفت: این نهاد همانند گذشته باید همچنان پیشرو باشد و به اجرای طرح‌هایی برای حل مشکلات کشور بپردازد.

عاملی در ادامه سخنانش خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی برای کمک به توسعه استان اردبیل شد.

انتهای پیام
captcha