حماس: اظهارات نتانیاهو نشان‌دهنده پوچی عادی‌سازی روابط است
کد خبر: 4150549
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

حماس: اظهارات نتانیاهو نشان‌دهنده پوچی عادی‌سازی روابط است

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به سخنان اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و اظهارات نتانیاهو را نشان‌دهنده پوچ و بی‌ارزش بودن موضوع عادی‌سازی روابط با این رژیم دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه سند، جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که اظهارات نتانیاهو درخصوص ریشه‌کن کردن ایده تشکیل کشور فلسطینی، بیانگر فاشیسم اشغالگران، پوچ بودن صلح و توهم عادی‌سازی با این رژیم است.

این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که معتقد است اظهارات نتانیاهو به دور از شعارهای ادعایی و دروغین صلح، اهداف این نهاد فاشیستی مبتنی بر ایده نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی و شهرک‌سازی را مجدداً مورد تأیید و تأکید قرار می‌دهد.

حماس در بیانیه خود افزود: با توجه به این سخنان از رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین انتظار می‌رود تا در تعهدات خود در قبال اشغالگری و مسیر حل و فصل و مذاکرات بیهوده تجدید نظر کنند و هرگونه همکاری امنیتی و هماهنگی با صهیونیست‌ها را متوقف کنند.

جنبش حماس از کشورهای عربی خواست تا تحریم رژیم صهیونیستی را فعال کرده و از هر گونه عادی‌سازی با این رژیم جلوگیری کنند؛ چرا که این عادی‌سازی تنها باعث افزایش تجاوزگری و اقدامات خصمانه این رژیم شده است و اشتهای آن را برای وحشی‌گری بیشتر، زمین‌خواری و تجاوز به کرامت انسانی و حقوق بشر و هتک حرمت مقدسات باز کرده است.

این جنبش در بخش دیگری از بیانیه خود از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست مواضع و اظهاراتی را که ناقض تمام قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، محکوم کنند که حتی صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند. امری که مسئولیت سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و تمام سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام
captcha