مدینه منوره؛ آماده پذیرایی از صدها هزار حاجی + عکس
کد خبر: 4151579
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

مدینه منوره؛ آماده پذیرایی از صدها هزار حاجی + عکس

نهادهای دولتی و پشتیبانی امور حجاج در مدینه منوره از آمادگی خود برای پذیرایی از بیش از یک میلیون نفر زائر بیت‌الله الحرام که مناسک حج را به جا آورده‌اند، در این شهر مقدس خبر داند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، نهادهای دولتی و تولیت مسجدالنبی از آمادگی کامل خود برای پذیرایی از بیش از یک میلیون زائر بیت‌الله الحرام در این شهر خبر داد که پس از پایان مناسک حج برای اقامه نماز در مسجدالنبی، بازدید از امکان تاریخی و بازگشت به کشورهای خود از طریق مرزهای هوایی، دریایی و زمینی، راهی مدینه منوره می‌شوند.

بازگشت حجاج معمولاً از طریق شهر جده و فرودگاه بین‌المللی آن صورت می‌گیرد، با این حال برخی از حجاج نیز از طریق بندر بین‌المللی این شهر عازم کشورهای خود می‌شوند، بازگشت زائران تا نیمه ماه محرم به طول می‌انجامد.

حجاج بیت‌الله الحرام پس از ادای مناسک حج عموماً راهی مدینه منوره می‌شوند تا در مسجدالنبی به ادای نماز پرداخته و از اماکن تاریخی این شهر که جایگاهی برجسته در تاریخ اسلام دارند، دیدن کنند. مهم‌ترین این امکان شامل مسجد قبا، مسجد قبلیتین، کوه احد و همچنین موزه معماری مسجدالنبی است.

تولیت کل مسجدالنبی از مفروش ساختن صحن‌های مختلف مسجدالنبی، افزایش آب‌سردکن‌ها و توزیع آب زمزم، آمادگی برای هدایت و راهنمایی زائران به منظور جلوگیری از ازدحام در بیش از 100 باب این مسجد مبارک و همچنین بکار گرفتن نیروهای انسانی، ربات‌ها و هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به زائران و راهنمایی آنها به عنوان مهم‌ترین اقداماتی یاد کرده است که این تولیت برای پذیرایی از زائران در دست اقدام دارد.

انتهای پیام
captcha