شورای فرهنگی وزارت نیرو اهانت به قرآن را محکوم کرد
کد خبر: 4152446
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

شورای فرهنگی وزارت نیرو اهانت به قرآن را محکوم کرد

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در پیامی اقدام شهروند سوئدی در آتش زدن قرآن را محکوم کرد و آن را از جمله بزرگترین نقاط تاریک عملکرد رهبران کشورهای غربی در راستای اسلام‌ستیزی دانست.

احمد حیدری، رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو

به گزارش ایکنا، احمد حیدری، معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در پیامی، هتک حرمت قرآن و آتش زدن کلام وحی از سوی یکی از شهروندان سوئدی را محکوم کرد. متن پیام رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آن که خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید. (صف/ 8)

قرآن‌ کریم این معجزه مقدس و جاودانه، کتابی برای سعادت و چراغی فروزان برای هدایت بشر است. در مورد اعجاز قرآن همین بس که چهارده قرن از نزول آن گذشته، ولی کسی نتوانسته است یک سوره مانند آن را به رشته تحریر درآورد. 
اقدام هتاکانه و وقیحانه آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد به بهانه وجود آزادی و اجازه‌ دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌ کریم با هر توجیهی پذیرفته نیست. دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است. دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.

انتظار می‌رود دولت‌های غربی مدعی آزادی قبل از آنکه با عذرخواهی دیرهنگام بخواهند آتش نفرت، کینه‌ورزی و بی‌اخلاقی را خاموش کنند، گام‌های کارآمدی را به منظور جلوگیری از تکرار امثال چنین رخدادهایی اتخاذ کنند و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و کشورها را به بازنگری در قوانینی سوق دهند که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می‌دهد. این رفتارهای وحشیگرانه با ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان مختلف و تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش ارزش‌های تسامح، اعتدال و نفی افراط‌گرایی در تضاد است و احترام متقابل روابط بین ملت‌ها و کشورها را تضعیف می‌کند.

شورای فرهنگی وزارت نيرو ضمن محکوم کردن این اقدام شوم، غیر عقلانی و غیر انسانی اعلام می‌دارد این عمل آشکارا به نفرت‌پراکنی و نژادپرستی دامن می‌زند. هرگونه تحقیر، تبعیض، توهین مذهبی و هر رفتار غیر قانونی علیه اشخاص و گروه‌ها به واسطه مذهب در ادیان، مذاهب و مکاتب، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی از جمله کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر، اعلامیه جهانی حقوق بشر، اسناد مجمع عمومی و برخی قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع اعلام شده است. نقض مکرر تعهدات و توهین به مذاهب و تفتیش عقاید از مصادیق رفتار دوگانه مدعیان دروغین آزادی و دموکراسی است.

بی‌شک هر کسی که راه دشمنی با اسلام و قرآن را پیموده، در نهایت موجب هلاکت و نابودی خویش شده است و این مکتب نورانی اسلام و قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام همیشه زنده خواهند بود و روز به روز گرایش مردم دنیا به دین اسلام افزون‌تر خواهد شد.

احمد حيدری
معاون وزير و رئيس شورای فرهنگی وزارت نيرو»

انتهای پیام
captcha