ضرورت برگزاری کنفرانس جهانی پاسخ به شبهات قرآنی
کد خبر: 4155122
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
علمای ارشد الازهر تأکید کردند؛

ضرورت برگزاری کنفرانس جهانی پاسخ به شبهات قرآنی

دبیرخانه شورای علمای ارشد الازهر در نوزدهمین مجمع علمی «بیان احکام در قرآن: اشارات و مفاهیم» خواهان برگزاری کنفرانسی جهانی برای پاسخگویی به شبهات در مورد قرآن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اللواء، دبیرخانه شورای علمای ارشد الازهر نوزدهمین مجمع علمی عملی خود را با عنوان «بیان احکام در قرآن: اشارات و مفاهیم» برگزار کرد.

در این مجمع که با حمایت احمد الطیب، شیخ الازهر برگزار شد، حسن الصغیر، دبیر کل شورای علمای ارشد الازهر، عرفات عثمان، استان تفسیر و علوم قرآنی در دانشگاه الازهر و محمود عثمان، عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی شرکت داشتند.

در ادامه حسن الصغیر، دبیرکل شورای علمای ارشد الازهر، گفت: قرآن حجت، مرجع و منبع احکام شریعت، اعتقاد و اخلاق است و تنها کتابی برای تبرک نیست بلکه حجت و قانونی برای تمام زندگی ماست.

وی افزود: قرآن دارای علم ویژه خود درباره قواعد، اصول و احکام است و این امر نیازمند علمای ویژه خود است تا به خداوند آنچه درخور آن نیست، نسبت داده نشود؛ و خداوند نیز ما را نسبت به آن آگاه ساخته و ما را به تدبر در آیات قرآن فرا می‌خواند.

در ادامه محمود عثمان از اعضای مجمع پژوهش‌های اسلامی، خواستار برگزاری همایش بین‌المللی برای پاسخگویی به شبه‌افکنی علیه قرآن کریم و احکام آن شد. به گفته وی تفسیر قرآن و استخراج احکام آن نیازمند دانش ویژه است و هر کس نمی‌تواند با آشنایی مختصری از علوم اسلامی ادعای استخراج احکام قرآنی و نسبت دادن آن به قرآن داشته باشد. تسلط به علوم تفسیر، زبان، احکام و سنت اسلامی از جمله مقدماتی است که وی برای استخراج احکام اسلامی از قرآن به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha