بدسرپرستی در رتبه اول آسیب‌های اجتماعی کرمان قرار دارد
کد خبر: 4155655
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

بدسرپرستی در رتبه اول آسیب‌های اجتماعی کرمان قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان اینکه بارزترین ناهنجاری سطح استان بدسرپرستی و کودک آزاری است، گفت: بارزترین عامل گسست خانوادگی بی‌توجهی، بی‌احترامی و بی‌مسئولیتی است لذا در این زمینه آموزش‌هایی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

نشست خبری مدیرکل بهزیستی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان امروز، ۲۶ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه برای حل معضلات اجتماعی باید همه نهادها و به‌ویژه رسانه‌ها در کنار هم باشند، گفت: رسانه‌ها در امنیت اجتماعی نقش بسیار مهمی دارند و باید به کسانی که به‌دنبال سوژه‌سازی و التهاب هستند مبتنی بر مستندات پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند آرامش و بررسی منصفانه عملکرد است، اظهار کرد: توانمندی جامعه هدف از دغدغه‌های جدی ما است. در گذشته تسهیلاتی به مددجویان پرداخت می‌شد و آموزش‌هایی نیز وجود داشت اما نتیجه خاصی در پی نداشت لذا با پیگیری‌های انجام شده مرکز نوآوری‌های اجتماعی در استان کرمان به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کرمان تصریح کرد: در ذیل این مرکز ۱۶ شتاب دهنده شغلی تعریف می‌شود. شغل‌های مددجویان احصا و دسته‌بندی شده تا براساس این دسته‌بندی شتاب‌دهنده‌ها عمل کنند و یک نمایشگاه دائمی نیز برای این محصولات تهیه شده است.

وحیدزاده در بخش دیگری از سخنانش موضوع مشکلات خانوادگی و لزوم تعریف ابزارهای جدید برای حل این مشکلات را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا ابزار سنجش خانواده‌هایی که ۳ تا ۵ سال از تشکیل آنها می‌گذرد تعریف شده تا خانواده‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و تعارضات آنها حل شود.

وی با بیان اینکه بارزترین ناهنجاری سطح استان بدسرپرستی و کودک آزاری است، افزود: بر‌اساس ارزیابی‌هایی انجام شده ۹ عامل سبب گسست خانوادگی می‌شود که بارزترین عامل بی‌توجهی، بی‌احترامی و بی‌مسئولیتی است لذا ابزارهایی برای بهبود این عوامل درنظر گرفته شد و آموزش‌هایی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وحیدزاده در پاسخ به سؤالی در خصوص کودک همسری، اظهار کرد: در این حوزه نهادهای فرهنگی، بهزیستی و قوه قضاییه در حال کار هستند اما تغییر افکار بسیار سخت است. برنامه اصلی در این حوزه برگزاری رویدادهای فرهنگی است و مسائل اجتماعی براساس اولویت‌ها تبیین می‌شود که امیدواریم اثرگذار باشد.

مدیرکل بهزیستی کرمان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: بیش از ۶۰ هزار پرونده توانبخشی داریم که حدود ۵۰ هزار مورد آن مستمری بگیر هستند. بیش از ۱۰ هزار بانو از سازمان خدمات می‌گیرند. یک‌هزار کودک نیز در مراکز بهزیستی استان حضور دارند و بیش از ۳ هزار کودک نیز در خانواده‌ها حمایت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha