استقرار ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران فراهم شده است
کد خبر: 4158220
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
‍ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

استقرار ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران فراهم شده است

جاسم محمدی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای اربعین در مرز مهران اندیشیده شده است، گفت: زمینه استقرار ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران فراهم شده است.

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، جاسم محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از انجام تمهیدات بهداشتی و درمانی برای ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: در این ایام علاوه بر 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مهران، بیش از ۹۷ آمبولانس نیز در مناطق مختلف استان به‌خصوص شهر مهران مستقر خواهد شد.

وی افزود: بیش از چهار نقطه در پایانه مرزی مهران برای استقرار بیمارستان‌های صحرایی پیش‌بینی شده است که البته با توجه به گرمای مهران درخواست ما از سازمان‌های مختلف برای استقرار این بیمارستان‌های صحرایی، توجه به سیستم‌های سرمایشی آنها است.

محمدی از تکمیل مرکز فوریت‌های پزشکی در مرز مهران به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع، پیش از اربعین خبر داد و گفت: به‌ تازگی 40 میلیارد ریال تجهیزات نیز وارد این مرکز شده است و در حوزه تأمین دارو و دیگر تجهیزات پزشکی نیز تمامی نیازها پیش‌بینی شده و بیش از ۱۵۰ تن سرم برای این ایام در استان ذخیره‌سازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به گرمای بیش از حد هوای مهران در ایام اربعین، برای جلوگیری از گرمازدگی زائران، در مسیرهای پایانه اتاق سرد توسط عوامل اورژانس استان احداث می‌شوند.

 

انتهای پیام
captcha