سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 4164633
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج افتتاح شد

سی‌امین رویداد هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۲٥ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان از ۲٥ استان کشور و در ۱۰ رشتە تخصصی شامگاه گذشته، یکم شهریور در پارک مشاهیر آبیدر سنندج افتتاح شد.

محمد خراسانی‌زادە، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد خراسانی‌زادە، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی کشور شامگاه گذشته، یکم شهریور در مراسم افتتاح سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: بسیار مفتخریم کە سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران بە میزبانی شهر هنری و فرهنگ دوست سنندج برگزا می‌شود.

وی افزود: متأسفانە استان زیبایی همچون کردستان و برخی از استان‌های کشور با اخبار بسیار ناخوشایندی بە کشور معرفی می‌شوند و آن چهرە واقعی و زیبای آن‌ها آنگونە کە شاید و باید بە درستی بە مخاطب ارائە نمی‌شود؛ لذا امیدواریم با تلاش و همت هنرجویان، استان فرهنگی کردستان آنچنان کە شایستە آن است بە کشور معرفی شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی کشور با تأکید بر معرفی زیبایی‌ها، فرهنگ دوستی‌ها و مهمان‌نوازی‌های بی‌مثال مردم کردستان بیان کرد: یکی از اتفاقات مهم این رویداد این است کە یک بانوی توانمند و هنرمند از دیار کردستان مسئولیت دبیری این جشنوارە را برعهدە دارد کە بسیار جای افتخار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار شاهد تفکیک بخش جوانان و نوجوانان در این رویداد هستیم، ادامه داد: در مراسم اختتامیه شاهد ارزیابی آثار نوجوانان ۱٥ تا ۱٦ سال و جوانان ۱۹ تا ۲٤ سال بە صورت مجزا خواهیم بود و از آثار برگزیدە در این دو بخش نتجلیل می‌شود.

خراسانی‌زادە با شااره به اینکه قریب بە ۹۰۰ نفر متقاضی شرکت در این رویداد بودند کە تنها ۱۲٥ نفر موفق بە شرکت در این رویداد عظیم شدەاند، یادآور شد: هنرجویان در طول زمان برگزاری جشنواره ۳ الی ٤ روز فرصت دارند تا از تجربیات و آموزەهای اساتید بزرگوار این حوزە بهرەمند شوند.

حسن عسکری، فرماندار سنندج در ادامه این مراسم اظهار کرد: هنرمندان ایران اسلامی امروز در پایتخت موسیقی، هنر و شهر مناره‌ها حضور پیدا کرده که مایه مباهات است.

وی افزود: هنر یک نقش بسیار مهم و انکارناپدیر در روند تکامل بشریت دارد و هیچ کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، اگر هنر و هنرمند نبود قطعا بشریت نمی‌توانست تاریخ زندگی خود را رقم بزند.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار تاثیرگذار هستند، بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود».

وی با یادآوری اینکه به فرموده رهبری کردستان، استان فرهنگی است، افزود: کردستانی‌ها فرهنگی و فرهنگ‌پرور هستند و مشاهیر و بزرگان زیادی در این حوزه پرورش و به جامعه معرفی شده‌اند.

عسکری بیان کرد: سنندج زادگاه هنرمندان و بزرگانی همچون استاد ضیالدینی‌ها، صادیق ایوبی‌ها و غیره بوده که در سطح کشور برجسته و نام آشنا هستند.

وی در پایان از مدیریت شهری خواست که بیشتر ظرفیت‌های حوزه فرهنگی و هنری را در سطح شهر به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha