توسعه امور فرهنگی بین نسل جدید؛ مأموریت جهاددانشگاهی
کد خبر: 4164666
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
مسلمی نائینی بیان کرد:

توسعه امور فرهنگی بین نسل جدید؛ مأموریت جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شورای انقلاب فرهنگی مأموریتی بر دوش جهاددانشگاهی گذاشته و آن ارتقای و اشاعه سطح فرهنگ برای نسل جدید است. 

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن مسلمی‌ نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، در جریان سفر به استان قزوین، شامگاه روز چهارشنبه، یکم شهریور با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسلمی‌ نائینی در این بازدید با اشاره به برگزاری گردهمایی معاونان فرهنگی در استان قزوین گفت: این گردهمایی محفلی است به منظور تقویت و توسعه فرهنگی تا معاونان فرهنگی سراسر کشور در قزوین گرد هم آیند و با اشتراک‌گذاری فعالیت‌ و ایده‌های خود، گامی مثمرثمر در این راستا بردارند. 

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه بیان کرد: شورای انقلاب فرهنگی مأموریتی بر دوش جهاددانشگاهی گذاشته و آن ارتقای و اشاعه سطح فرهنگ برای نسل جدید است. 

وی افزود: توسعه فرهنگ و فضاهای فرهنگی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است که امیدواریم در مجموعه جهاددانشگاهی با همت جهادگران بتوانیم بخشی از دغدغه‌های فرهنگی را مرتفع کنیم. امروز دولتی در جنگ نرم موفق است که بتواند با تقویت فرهنگ در میدان حاضر باشد. 

دستاوردهای ارزشمند جهاددانشگاهی

مسلمی نائینی با اشاره به فعالیت دانشمندان و نیروهای توانمند در این نهاد همچون سعید کاظمی آشتیانی عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های بزرگی در جهاددانشگاهی دنبال می‌شود و سعی شده در استان‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه، شاهد تحول باشیم. 

وی ضمن اشاره به دستاوردهای ارزشمند جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله سلول‌های بنیادی گفت: فعالیت‌های مراکز پزشکی جهاددانشگاهی سبب شده تا مشکلات ناباروری به حداقل برسد و همچنین نیاز مردم به مراجعه در خارج از کشور کاهش یابد. بالغ بر ۴۵ هزار نوزاد در مراکز درمانی جهاددانشگاهی متولد شدند و امروز که بحث پنجره جمعیتی مطرح است می‌توان گفت جهاددانشگاهی یکی از پیشران‌ها طرح جوانی جمعیت است.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: به صورت سالانه یک هزار زوج اتباع و خارجی جهت درمان به مراکز جهاددانشگاهی در سراسر کشور مراجعه می‌کنند و این نشان از سرآمدی این نهاد و اعتماد مردم به این نهاد انقلابی است. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی بر روی بند ناف نوزادان در حال تحقیق است، گفت: بند ناف نوزادان به عنوان زباله دور ریخته می‌شد، در حالی که با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف می‌توان ۱۰۰ نوع بیماری سخت را درمان کرد. 

جهاددانشگاهی نهادی متخصص در حوزه‌های مختلف است

مسلمی نائینی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا جزو پرمخاطب‌ترین و فعال‌ترین مجموعه جهاددانشگاهی هستند. جهادگران ما در خبرگزاری ایسنا با کمترین امکانات و مزایا نسبت به سایر رسانه‌ها فعالیت دارد و توانسته‌اند طی سال‌های اخیر اعتماد مردم را به خود جلب کند.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین در تشریح اهمیت خبرگزاری ایکنا گفت: این رسانه قرآنی با انتشار اخبار در عرصه ملی و بین‌المللی همواره باعث خیر و برکت جهاددانشگاهی شده و مصاحبه با نخبگان قرآنی در سراسر جهان را در کارنامه خود دارد. 

وی در پایان صحبت‌های خود به مرکز ایسپای جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد متخصص در حوزه‌های مختلف است که برای مشکل‌گشایی در حوزه‌های مختلف آماده جهاد است.

انتهای پیام
captcha