فتح قله حاکمیت عدل الهی در گرو مقاومت است
کد خبر: 4169899
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
حجت‌الاسلام رستمی:

فتح قله حاکمیت عدل الهی در گرو مقاومت است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیاناتی از رهبر انقلاب گفت: اگر مقاومت کردید به قله حاکمیت، دین خدا و حاکمیت عدل خواهید رسید.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در گردهمایی استادان جوان (استادیاران برنده جایزه شهید کاظمی آشتیانی ) که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی دارد که تعمق تاریخی قابل توجهی دارد. در تاریخ پیچ‌هایی داریم و کسانی که در دل صحنه هستند شاید متوجه تغییرات تاریخی که بعدا رخ خواهد داد نشوند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری معتقدند که در آستانه ورود به یک پیچ تاریخی هستیم که جریان حاکم بر جهان به سمت اصلاح خود خواهد رفت. ایشان در سال 1370 فرمودند که اگر خداوند متعال اراده بفرماید ما صحنه‌ها و مراحل گوناگون را خواهیم دید و ما در آینده شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود. تاریخ دارد عوض می‌شود، یکی از پیچ‌های مهم حرکت تاریخ در زمان من و شما دارد طی می‌شود.

وی اضافه کرد: پیچ‌های تاریخ در طول سال‌های متمادی طی می‌شود. گاهی عمر یک نسل یا دو نسل در تاریخ یک لحظه است. ما در یکی از همان پیچ‌های عمده و در یکی از همان نقاط هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مقام معطم رهبری درسخنرانی دیگر در سال 89 فرمودند که کشور شما و ملت شما در یک پیچ حساس تاریخی در حال حرکت است. 30 سال است که داریم این پیچ را طی می‌کنیم. به نقاط خطرناک و خطرخیز رسیدیم، از آن عبور کردیم، اما تمام نشده است. این نقطه حساس تاریخی فقط مربوط به تاریخ ایران نیست، بلکه مربوط به تاریخ اسلامی است.

حجت الاسلام رستمی افزود: ایشان در سال 1401 در یک سخنرانی دیگر یادآور شدند که شرایط جهانی روز به روز در حال تغییر است. تحلیل حوادث را در حیطه ذهن خودتان و در حیطه فکر خودتان موجود داشته باشید. ما امروز با یک پیچ تاریخی مهم مواجه هستیم یا در دل یک پیچ تاریخی مهم داریم حرکت می‌کنیم، این دومی شاید درست‌تر باشد، دنیا دارد تغییر می‌کند؛ آن هم تغییرات سیاسی.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اسفند 1400 طی پیامی به دانشجویان گفتند که رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها تشکیل دهنده بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. منظور حضرت آقا از این رویدادهای نظامی در این سخنرانی حوادث اوکراین است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در یک سخنرانی دیگر در ماه رمضان 1402 عنوان کرد: مسئله اول مسئله تحولات جهانی است. بنده مدتی قبل گفتم که دنیا در معرض یک تحول سیاسی مهم است، یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است. این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی است که این چیز مهمی است.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه در مرداد 1402 بیان کرد: امروز وظیفه ما مراقبت از انقلاب است، امروز وظیفه مان وحدت ملی و مشارکت دادن و کمک کردن به آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف است. وظیفه مان امروز کار جهادی مسئولان است که این دیگر مربوط به سپاه نیست، همه مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند. ما این سربالایی و شیب تند را عبور کرده‌ایم و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته شویم، امروز روز خسته شدن نیست. روز امید و حرکت است.

وی افزود: رهبری در سخنرانی دیگر در شهریور 1402 گفتند که اراده قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید، اگر مقاومت کردید آنوقت قله را فتح خواهید کرد و به قله حاکمیت، دین خدا، حاکمیت عدل خواهید رسید. مقام معظم رهبری در اینجا می‌فرمایند که اگر مقاومت کنید قله را فتح خواهید کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با گریز به یکی از سخنرانی‌های رهبر انقلاب در سال 79 گفت: رهبری در آن سال فرمودند که جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت اصلاح است، این بروبرگرد هم ندارد. همه دنیا و اولیا آمده‌اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی سوق دهند که وقتی وارد آن شد بدون هیچ مانعی تمام استعدادهایش می‌تواند بروز کند. هنوز بشریت به نقطه شروع آن صراط مستقیم نرسیده که آن در زمان حضرت ولیعصر(عج) محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha