وظیفه امروز ما تقویت مؤلفه‌های قدرت است
کد خبر: 4170455
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

وظیفه امروز ما تقویت مؤلفه‌های قدرت است

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه وظیفه امروز ما تقویت مؤلفه‌های قدرت است، افزود: ایمان جوانان یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت است.

امام جمعه همدان به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز جمعه 31 شهریور ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی، نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الاول اشاره و اظهار کرد: خلافای بنی عباس در دوران امامین عسکرین از اهل بیت ترس داشتند که نکند ائمه باعث ساقط شدن حکومت آنها شوند.

وی افزود: در این زمینه خلافای عباسی به ائمه بسیار سخت گیری داشته و حتی شیعیان نیز به امام حسن عسکری(ع) دسترسی کمی داشتند و امام در شهرهای مختلف از طریق نوابی که داشتند با مردم ارتباط می‌گرفتند.

امام جمعه همدان با استناد به فرمایشات امام حسن عسکری(ع) در خصوص اینکه چرا برخی افراد دچار فقر می‌شوند گفت: شاید برخی فکر می‌کنند، طرفدار اسلام و اهل بیت بودن و مقاومت، موجب فقر می‌شود در حالی که حضرت فرمودند علت فقر گاهی مواقع خطاها و مشکلات مدیریتی و نبود تدبیر است که می‌تواند فرد و جامعه را دچار فقر و مشکلات اقتصادی کند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام نه تنها با فقر مخالف بوده و آن را به جامعه توصیه نمی‌کند، افزود: اسلام با ثروت اندوزی و اشرافیت نیز مخالف است اما باید گفت برخی عملکردها و نبود تدبیر اقتصادی می‌تواند زمینه ساز فقر و مشکلات اقتصادی باشد و در آیات قرآن نیز به این مسئله اشاره شده که مال را نباید به دست افراد سفیه و کسانی که فکر اقتصادی ندارند سپرد.

شعبانی با بیان اینکه ائمه اطهار در دنیا پناهگاه ما در ظلمت‌ها و گمراهی‌ها هستند، افزود: اهل بیت با نورانیت خود ما را مصونیت بخشیده و از افتادن در دام‌های شیطان و پرتگاه گناه نجات می‌‌بخشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با استناد به آیه 76 سوره مبارکه نسا، افزود: در این آیه سخن از مؤمنینی است که تمام اراده آنها حرکت در راه خدا و ایستادن در مقابل طاغوت‌های عالم است، در هشت سال دفاع مقدس آنچه باعث پیروزی این ملت شد ادوات و تجهیزات نبود بلکه اراده یک ملت برای خدا و توسعه آرمان‌های دینی و ارزشهای اسلامی و الهی بود.

خطیب جمعه همدان با اشاره به تعابیر امام و رهبری در خصوص صدور انقلاب اسلامی گفت: صدور انقلاب به معنای دخالت در کشورهای دیگر نیست بلکه هدف توسعه ارزش‌ها و آرمان‌ها و حضور معنوی  در دنیا است.

وی یادآور شد: آنچه که باعث پیروزی جامعه اسلامی در برابر دشمن می‌شود ایمان و اراده و اعتقاد ما است، یکی از تفاوت‌های نیروهای نظامی ما با بقیه نیروهای نظامی دنیا این که بقیه برای خاک می‌جنگند اما ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی ما برای اسلام، خدا و ارزش‌های الهی مقاومت می‌کنند.

امام جمعه همدان به ایستادگی 44 ساله ملت ایران در برابر قدرت‌های پوشالی، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید «مکر دشمنان شما ضعیف است و ایمان و اراده شما می‌تواند قدرت ایجاد کند» و آنچه در بازوان یک ملت ایجاد قدرت می‌کند تجهیزات نظامی نیست عزم و اراده فی سبیل الله است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه امروز ما تقویت مؤلفه‌های قدرت است، افزود: ایمان جوانان یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت است، دشمن در حمله به خاک این کشور به عقب رانده شد اما به امروز به خاک حمله نکرده، دشمن امروز با جنگ ترکیبی اعتقادات و ذهن جوانان را نشانه گرفته و همه موظف هستیم که حقایق دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنیم.

شعبانی به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی در این سفر دو مسئله مهم حفظ کرامت قرآن و کرامت خانواده را مطرح کردند چراکه امروز به ساحت قرآن در دنیا اهانت‌هایی شده در حالی که پیام قرآن صلح و دوستی، مبازه با فساد، عدالت خواهی و دفاع از ارزش‌ها و حفظ کرامت جامعه و خانواده است.

وی با تأکید بر حفظ وحدت در کشور گفت: هر وقت وحدت حاکم باشد منافع بین المللی ما به درستی و بهتر تأمین می‌شود، در این سفر نمایندگان کشور پر قدرت‌تر صحبت و عمل کردند و هر وقت دچار آشوب و مشکلات باشیم منافع بین‌المللی ما نیز به خطر می‌‌افتد، دشمن به خوبی فهمیده که کشور ما در حال عبور از تحریم‌ها و مشکلات است و بارها دشمنان تلاش کردند بحران سازی کنند اما مردم ما  دست رد به سینه دشمن زد و دشمن را مأیوس کردند.

خطیب جمعه همدان خطاب به مسئولان یادآور شد: مردم با دشمن همراهی نکردند، امروز باید خواسته‌های به حق مردم و مشکلات اقتصادی حل و فصل شود و نظام با همراهی مردم توانسته توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

وی در پایان با تأکید به آموزش و پروش بر رفع مشکلات به ویژه کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید ابراز کرد: مدارس تنها جای آموزش نیست و باید مسائل تربیتی و پرورشی هم ویژه مورد توجه قرارگیرد اتنظار ما از دولت این است به مسائل تربیتی و پرورشی توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha