برپایی خیمه‌های جایگزین مساجد و مراکز قرآن در مناطق زلزله‌زده مراکش
کد خبر: 4170624
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

برپایی خیمه‌های جایگزین مساجد و مراکز قرآن در مناطق زلزله‌زده مراکش

سناء الوریاشی، رئیس انجمن ارتباط انسانی در مراکش ضمن تأکید بر نقش نهادهای مدنی این کشور در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، از برپایی خیمه‌های جایگزین مساجد و مراکز حفظ قرآن در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی الیوم السابع، سناء الوریاشی، رئیس انجمن ارتباط انسانی مراکش از نهادهای مدنی این کشور که در عملیات امداد و نجات آسیب‌دیدگان زلزله الحوز شرکت دارد، طی سخنانی تأکید کرد: سازمان‌های مدنی مراکش در خط نخست امدادرسانی به زلزله‌زدگان این کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد: طرح تأمین سرپناه شامل تأمین چادر برای سرپناه، سرویس بهداشتی و چادرهای چندمنظوره (مسجد، مدرسه و دیگر مراکز) است و در این زمینه چادرهایی به عنوان مسجد و مرکز حفظ قرآن در نظر گرفته شد. والدین نگران وقفه فرزندانشان در حفظ قرآن هستند و هم‌اکنون چادرهای جایگزین برای مدارس روستاهای آسیب‌دیده هم در نظر گرفته‌ایم. از سویی هم‌زمان با شروع سال تحصیلی در این شرایط سخت با راه‌اندازی کمپینی با شعار قرآنی «هر که جانی را نجات دهد، گویی همه بشریت را نجات داده است» در حال آماده‌سازی کاروانی برای توزیع کمک‌های پزشکی، فراهم کردن خدمات روان‌پزشکی و کارگاه‌های تفریحی ویژه کودکان و کمک به بازگشت خانواده‌ها به زندگی اجتماعی و اقتصادی هستیم.

وی در رابطه با نقش سازمان‌های جامعه مدنی در مراکش گفت که آنها در خط اول رویارویی با مشکلات و امدادرسانی بودند و در کنار سازمان‌های دولتی به امدادرسانی پرداختند. الوریاشی همچنین شایعات انتشاریافته در فضای مجازی را مبنی بر جلوگیری دولت مراکش از فعالیت سازمان‌های مردمی در زمینه امدادرسانی تکذیب کرد.

با این حال پرسش‌هایی در زمینه سوء مدیریت دولت مراکش در این حادثه تلخ وجود دارد. به عنوان مثال با وجود آنکه این دولت به طور رسمی از رد کمک‌های رژیم صهیونیستی به زلزله‌زدگان مراکش خبر داده بود، چندی پیش ویدئویی از حضور تیمی از این رژیم در مناطق زلزله‌زده مراکش و مخالفت آشکار مردم با حضور آنها منتشر شد.

انتهای پیام
captcha