لازمه موفقیت در سیاست خارجی عمل به سنن قرآنی است
کد خبر: 4171465
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
در دیدار معاون وزیر امور خارجه با رئیس سازمان دارالقرآن مطرح شد

لازمه موفقیت در سیاست خارجی عمل به سنن قرآنی است

معاون وزیر امور خارجه، ضمن حضور در سازمان دارالقرآن الکریم و گفت‌وگو با رئیس و مدیران این سازمان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید بر اساس سنت‌های قرآنی عمل کند، چراکه هر جا طبق سنت‌های قرآنی پیش رفتیم، موفق شدیم.

به گزارش ایکنا، محمد فتحعلی، معاون وزیر امور خارجه ضمن حضور در سازمان دارالقرآن الکریم با رئیس و مدیران این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، ابتدا حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده و برخی مدیران سازمان دارالقرآن الکریم به بیان توضیحاتی در رابطه با سابقه و حیطه فعالیت‌های این سازمان پرداختند.

تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با تاکید بر لزوم حضور قرآن در عرصه‌های مهم زندگی و حکمرانی افزود: در این عرصه‌ها به ویژه در حوزه سیاست خارجی خیلی عقب افتادگی داریم و نیاز به ادبیات‌سازی قرآنی داریم.

در ادامه این دیدار محمد فتحعلی، معاون وزیر امور خارجه ضمن بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس و جنگ سوریه بیان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس سنت‌های قرآنی عمل کند؛ چراکه هرجا طبق سنت‌های قرآنی پیش رفتیم، موفق شدیم.

وی با بیان این که عاملان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم باید تاوان سنگینی را بپردازند، بر لزوم تبدیل این تهدید به فرصت، برای دعوت مردم به قرآن در سطح بین‌المللی تاکید کرد.

در انتهای این نشست، زمینه‌های همکاری بین وزارت امور خارجه و سازمان دارالقرآن الکریم بررسی و در مواردی همچون آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش‌های عمومی برای خانواده‌های کارکنان وزارت امور خارجه، دوره‌های تخصصی برای مخاطبان خاص از جمله دیپلمات‌ها و سفرای جمهوری اسلامی در اقصی نقاط جهان، نظریه‌پردازی و ادبیات‌سازی قرآنی در حوزه نظریه‌های بین‌الملل بحث و تبادل نظر شد.

سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید بر اساس سنت‌های قرآنی عمل کند

انتهای پیام
captcha