تاثیر نقش اشتراکات مذهبی ایران و عراق در سطح بین‌المللی
کد خبر: 4174070
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

تاثیر نقش اشتراکات مذهبی ایران و عراق در سطح بین‌المللی

مدرس دانشگاه بغداد در توضیح تاثیر نقش اشتراکات مذهبی و فرهنگی دو کشور در سطح بین‌المللی و علمی گفت: عراق و ایران روابط خوبی دارند و علاوه بر مسائل دینی، انسان هستیم پس باید به یکدیگر کمک کنیم.

منیرحمید آل-سعدی مدرس دانشگاه بغدادمنیرحمید آل-سعدی مدرس دانشگاه بغداد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، هدف از رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق را توافق علمی با دانشگاه‌های ایران در جنبه‌های مختلف، به‌عنوان مثال همکاری مجازی، فعالیت‌های پژوهشی و به‌ویژه اعزام دانشجو از کشور عراق به ایران بیان کرد.

وی افزود: علاوه بر علم، برخی توافقات برای اعزام هیئت علمی، همکاری مجازی، اعزام دانشجو، مدرس، انجام تحقیقات در عراق یا بغداد و در دانشگاه‌های ایران از مزایای این رویداد است.

آل-سعدی در مورد رتبه علمی دانشگاه‌های ایران در سطح دنیا، گفت: دانشگاه‌های ایران رتبه خوب و بالایی در مقایسه با دانشگاه‌های جهان همانند دانشگاه بغداد دارند.

مدرس دانشگاه بغداد در توضیح تاثیر نقش اشتراکات مذهبی و فرهنگی دو کشور در سطح بین‌المللی و علمی اظهار کرد: عراق و ایران روابط خوبی دارند و علاوه بر مسائل دینی، انسان هستیم پس باید به یکدیگر کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد همسایگی دو کشور ایران و عراق بر پیشرفت‌های علمی تاثیرگذار است، تصریح کرد: این همسایگی خیلی خوب است و ما اعلام همکاری می‌کنیم.

آل-سعدی گفت: در حال حاضر ارتباطات زیادی بین دو کشور وجود دارد، بنابراین فکر نمی‌کنم محدودیتی برای همکاری‌ها وجود داشته باشد.

مدرس دانشگاه بغداد درخصوص امکان تحصیل دانشجویان ایرانی در عراق، اظهار کرد: دانشجویان ایرانی می‌توانند با زبان انگلیسی در زمینه‌های علمی از علوم انسانی تا عربی تحصیل کنند و در زمینه علمی، آموزش براساس زبان انگلیسی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha