طوفان‌الاقصی یکی از بزرگترین عملیات‌های تاریخ مقاومت است
کد خبر: 4174565
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

طوفان‌الاقصی یکی از بزرگترین عملیات‌های تاریخ مقاومت است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این عملیات یکی از بزرگترین و پربازده‌ترین عملیات‌های تاریخ مقاومت است که گویای وجود و زنده بودن روح مقاومت در فلسطین و فریاد بلند نفی رژیم صهیونیستی بوده که بازتاب این پیام، برگ برنده جهانی در دست فلسطینیان و جریان مقاومت است و سران کشورهای استکباری تصور سلطه بر سرزمین‌های اسلامی را از ذهن خود بیرون کنند و این عملیات بزرگ برای کشورهای مدافع فلسطین موجب خوشحالی و مباهات محسوب می‌شود.

رسول خداویردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیفلسطین مسئله اساسی برای امت اسلامی و راه وحدت امت اسلامی است بنابراین مهم‌ترین گام عملی برای دستیابی به وحدت پایبندی به مسئله فلسطین، قدس و حمایت مستمر از مقاومت فلسطین است که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی آن در ایران انجام داده است.

کشورهای عربی که رویای سیاه و پوچ عادی‌سازی روابط با چنین رژیم سفاکی را دارند بدانند با برقراری چنین روابطی خود را به عنوان دشمن درجه یک اسلام و فلسطین تبدیل می‌کنند و بهتر است رویای عادی‌سازی را سر بیرون بیاورید و با اراده خستگی ناپذیر خود دست در دست برادران فلسطینی مقابل کفر زمان ایستادگی کنند.

براساس آیات و روایات جامعه اسلامی پیکره واحدی است و مسلمانان نمی‌توانند در قبال تهاجم بیگانگان به سایر هم کیشان بی‌تفاوت باشند، و خداوند در قرآن کریم، با صراحت به حمایت و دفاع از ستمدیدگانی که مورد ظلم قرار گرفته، از وطن و کاشانه خویش اخراج و آواره شده‌اند، فرمان می‌دهد:« چرا در راه خدا و برای رهایی مردان و زنان و کودکانی که به دست ستمگران تضعیف شده‌اند پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد ستمدیده‌ای که می‌گویند: پروردگارا ما را از این شهر که اهلش ستمگرند، بیرون ببر، و از طرف خود برای ما سرپرستی قرار ده و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما».

گروه‌های مقاومت در غزه عملیاتی با عنوان «طوفان‌الاقصی» را آغاز کردند که در ابتدایی‌ترین ساعات منجر به کشته شدن بیش از 100 شهرک نشین صهیونیست و نظامی این رژیم شد و تعداد کل مجروحان صهیونیستی در تمامی بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی را تاکنون 400 نفر توسط بعضی از رسانه‌های غربی اعلام شده است که گستردگی و وسعت زیاد عملیات گروه‌های مقاومت را نشان می‌دهد که این امر بیانگر کاهش عمر و افول رژیم غاصب صهیونیست را بیان می‌کند.

برای نخستین بار گروه‌های مقاومت فلسطینی عملیات ترکیبی از جمله دریایی، موشکی، هوایی و زمینی در محدوده وسیعی از سرزمین‌های اشغالی انجام دادند که موجب بر هم خوردن محاسبات و نقشه‌های این رژیم منحوس شد و ضعف سامانه‌های پدافندی، گنبد آهنین و سامانه فلاخن داود را به اثبات رساند.

این پیروزی عظیم موجب افتخار جوامع اسلامی و ذلت بیش از پیش استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیست شد، با توجه به اهمیت و جایگاه این پیروزی شکوهمندانه ایکنای آذربایجان‌غربی، با رسول خداویردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

ایکنا- چه ارتباطی بین محور مقاومت و عظمت دفاع مقدس وجود دارد؟

بدون شک باید گفت ایمن‌سازی ایران، از نتایج هشت سال جنگ تحمیلی بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن فرمودند: « کشور به واسطه دفاع جانانه همگانی، تا حد زیادی از تهاجمات محتمل ایمن شده است ». بنابر این فرماندهان محور مقاومت امروزه با تاسی به ایران در نحوه مقابله با تهدیدات و تهاجمات آشنا هستند و می‌دانند که در مقابل زورگویی و یاوه‌گویی مستکبران باید ایستاد و تنها راه‌حل آزادی و زندگی در امنیت فلسطینیان، استمرار در مقاومت و دفاع است.

این عملیات همسو و در مسیر و امتداد دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نشان می‌دهد که دفاع مقدس درس‌های فراوانی در بعد بین‌المللی به کشورها آموخته که اتکا به خداوند و باور و اعتقاد به قدرت اراده و درونی موجب پیروزی همیشگی حق بر باطل می‌شود.

ایکنا- تاثیر طوفان الاقصی در بقا و حیات رژیم صهیونیستی چگونه است؟

این حمله یکی از بی‌سابقه ترین حملات غافلگیرانه‌ای بود که توانست قدرت پوشالی رژیم کودک‌کش را نمایان سازد و پیام این طوفان را به حتم حاکمان بی‌غیرت و خود فروخته برخی کشورهای عربی که تن به عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف داده‌اند، دریافت کردند و زوال قطعی این رژیم سفاک را بیش از هر زمان دیگر در چشم جهانیان نزدیک‌تر ساخت.

 قطعا همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: « این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» که این حادثه، سرعت اضمحلال رژیم غاصب را تندتر کرد و صهیونیست هر لحظه نابودی خود را به چشم می‌بیند.

ایکنا- اتکا به خداوند و ائمه چه تاثیری در موفقیت جبهه مقاومت داشته است؟

پیروزی نظامی جبهه مقاومت، پدیده‌ای شگفت‌انگیز و الهی است، نابرابری در تسلیحات و حمایت‌های نظامی و تبلیغاتی آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی از رژیم صهیونیست واقعیتی انکارناپذیر بوده و با این همه محور مقاومت از توان روحی و رزمی بالایی داشته که همگی نشان از الهام‌بخشی از آیات جهادی و دفاعی قرآن کریم، آموزه‌های الهی و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) دارد، که محور مقاومت نیز در جنگ‌ها تکلیف توکل و اعتماد به نصرت و حمایت الهی را دارند.

ایکنا_ پیام‌های عملیات مقاومت را در بعد بین‌الملل بیان کنید؟

در حوزه بین‌المللی، مجموعه حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا و اروپا به این مسئله واکنش منفی نشان دادند که اثبات کرد که موضوع حمایت از حقوق بشر تفاوت قابل‌توجهی را در نظرگاه آن‌ها میان فلسطینیان(مسلمانان) و اروپاییان(غربی‌ها) دارد، به این شکل که آن‌ها سالیان سال است موضوع حقوق بشر و حمایت از کودکان و زنان را در شعارها و رسانه‌های خودشان بیان می‌کنند اما حمایتی که در سال‌های اخیر از رژیم صهیونیستی علیه ملت مقاوم فلسطین انجام دادند، نشان داد که این شعارها چقدر تهی و خالی از واقعیت است.

این عملیات یکی از بزرگترین و پربازده‌ترین عملیات‌های تاریخ مقاومت است که گویای وجود و زنده بودن روح مقاومت در فلسطین و فریاد بلند نفی رژیم صهیونیستی بوده که بازتاب این پیام، برگ برنده جهانی در دست فلسطینیان و جریان مقاومت است و سران کشورهای استکباری تصور سلطه بر سرزمین‌های اسلامی را از ذهن خود بیرون کنند و این عملیات بزرگ برای کشورهای مدافع فلسطین موجب خوشحالی و مباهات محسوب می‌شود.

ایکنا_ طوفان‌الاقصی نتیجه چیست؟

طوفان‌الاقصی نتیجه چندین سال اشغالگری، کشتار مردان، زنان و کودکان مظلوم، ویران شدن زیرساخت فلسطین و آوارگی صدها فلسطینی بی‌گناه از خانه و کاشانه شان بوده است که اقدامات محور مقاومت در دفاع از این حملات وحشیانه مشروع بوده است.

ایکنا_ کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت چه نقشی دارد؟

همانطوری که امام(ره) تاکید داشتند فلسطین مسئله اساسی برای امت اسلامی و راه وحدت امت اسلامی است بنابراین مهم‌ترین گام عملی برای دستیابی به وحدت پایبندی به مسئله فلسطین و قدس و حمایت مستمر از مقاومت فلسطین است و این چیزی است که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی آن در ایران انجام داده است.

کشورهای عربی که رویای سیاه و پوچ عادی‌سازی روابط با چنین رژیم سفاکی را دارند بدانند با برقراری چنین روابطی خود را به عنوان دشمن درجه یک اسلام و فلسطین تبدیل می‌کنند.

بهتر است رویای عادی‌سازی را سر بیرون بیاورید و با اراده خستگی ناپذیر خود دست در دست برادران فلسطینی مقابل کفر زمان ایستادگی کنند.

گفت‌وگو: الناز نقی‌زاده

انتهای پیام
captcha