آزمون استخدامی وزارت بهداشت در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4176764
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

آزمون استخدامی وزارت بهداشت در کردستان برگزار شد

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جذب نیروی انسانی در ۶۴ رشته شغلی دیروز، 28 مهر در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، گفت: به همت جهاددانشگاهی کردستان همزمان با سراسر کشور آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز، 28 مهر در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون استخدامی دو هزار و 52 نفر از شهرستان‌های مختلف استان شرکت کرده بودند که از این تعداد هزار و 37 نفر آقا و هزار و 15 نفر بانو بودند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی در ۶۴ رشته شغلی برگزار شد و تمام مشاغل کارشناسی و مورد نیاز وزارت بهداشت به جز رشته‌های تخصصی درمانی از طریق این آزمون جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که نتایج این آزمون در دهه پایانی آبان ماه اعلام شود.

صدیق جدیدالاسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز  گفت: تعداد 224 مجوز استخدام پیمانی از محل مجوز شماره 102558 مورخ 13/12/1401 سازمان اداری استخدامی کشور جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکزجدید‌الاحداث و توسعه یافته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص یافت.

وی افزود: از این 224 مجوز جذب مذکور، تعداد 90 مجوز جهت جذب و بکارگیری بهورز اختصاص یافته که تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشد که بلافاصله پس از برگزاری این آزمون اقدامات بعدی در این خصوص بعمل خواهدآمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: تعداد 60 مجوز نیز مربوط به پایگاه‌های اورژانس فوریت‌های پزشکی استان می‌باشد که با توجه به نیاز و فعال بودن پایگاه اورژانش شهری بانوان شهر سنندج تعداد 3 مجوز کاردان فوریت‌های پزشکی پیش‌بینی شده است.

وی تعداد هفت مجوز پرستاری را جهت اختصاص به بیمارستان صلاح‌الدین بانه ذکر کرد و گفت: 22 مجوز نیز جهت اختصاص به مراکز خدمات جامع سلامت شهری در رشته های شغلی ماما، پرستار، پزشک عمومی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، تغذیه، سلامت روان و پذیرش است.

جدید‌الاسلامی ادامه داد: 45 مجوز باقیمانده هم به پایگاه‌های سلامت در رشته های شغلی کارشناس بهداشت خانواده و ماما اختصاص می‌یابد.

وی به تشریح امتیازات قانونی پرداخت و اظهار کرد: امتیازات قانونی آزمون شامل امتیاز ویژه کرونا(به ازاء هر ماه خدمت در مراکز بهداشتی،درمانی درگیر با بیماری کرونا 2 امتیاز و حداکثر تا سقف 20 امتیاز)، امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(به ازاء تاهل و هر فرزند 2 امتیاز تا سقف 10 امتیاز) و نیز امتیاز ذکرشده در قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی و امتیاز بومی لحاظ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به امتیاز مربوط به سهمیه های قانونی پرداخت و ادامه داد: امتیاز سهم 25 درصد ایثارگران به تعداد 34 نفر، امتیاز سهم 5 درصد ایثارگران به تعداد  7 نفر و امتیاز سهم 3 درصد بهزیستی به تعداد 4 نفرمی‌باشد.

دکتر جدیداسلامی در پایان یادآور شد: به گفته مسئولان واحد جهاد دانشگاهی کردستان، نتایج اولیه آزمون در هفته چهارم آبان ماه سال‌جاری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha