امضای تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین
کد خبر: 4177384
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

امضای تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین

وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین تفاهم‌نامه‌ «طرح آبخیز تا جالیز با همکاری بسیج» را برای بهبود و توسعه بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در  مراسم تفاهم‌نامه‌ «طرح آبخیز تا جالیز با همکاری بسیج» با اشاره به گزارش جامع معاونان وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ثبات در تامین کالا‌های اساسی و بازار وجود دارد و قطعاً این ثبات روز به روز تقویت شده و رو به بهبود خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما امسال براساس گزارشات، نزولات جوی خوبی در فصل پاییز در سطح کشور خواهیم داشت و امیدواریم زمستان و بهار هم وضعیت به همین شکل باشد.

سلیمانی بیان کرد: طبیعتاً طرح‌هایی که در این زمینه‌ها وجود دارد، می‌تواند به اعتلای برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

وی ادامه داد: طرح آبخیز تا جالیز یکی از طرح‌های راهبردی است که سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این زمینه گزارش ارائه کرد و در ادامه جلسه به این گزارش اشاره خواهد شد. این طرح در بسیاری از استان‌ها نهایی شده و به تصویب نهایی وزیر جهاد کشاورزی رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: بقیه استان‌ها نیز در جهت نهایی کردن طرح تلاش خواهند کرد و بخشی از این طرح که باید در مرکز پیگیری شود نیز پیگیری خواهد شد تا بتوانیم استفاده بهینه از نزولات جوی و روان‌آب‌ها در کشاورزی و باغداری داشته باشیم.

سلیمانی بیان کرد: امیدواریم از این مسیر اقتصاد کشور، اقتصاد خانوار و اقتصاد روستا‌ها تقویت شود، چرا که پیامد‌های بسیار مثبتی دارد تا به سمت امنیت غذایی مستحکم‌تری حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha