اختتامیه مسابقات قرآن بسیج خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4179673
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
۲۸ آبان

اختتامیه مسابقات قرآن بسیج خوزستان برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان از برگزاریاختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان خبر داد.

مسابقات قرآن بسیج خوزستانعلی سواری، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستان جمعه، ۱۲ آبان‌ماه در اهواز برگزار شد. 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مساجد را پایگاه قرآنی کنید» گفت: بر این اساس سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با این راهبرد برنامه‌ریزی و به معاونت‌های تعلیم و تربیت ومدیران دارالقرآن نواحی ابلاغ شد.

سواری افزود: 72 هزار و 92 نفر از سراسر استان خوزستان در این دوره از مسابقات نام‌نویسی کردند و شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن مراحل پایگاهی مساجد، حوزه‌ای و ناحیه‌ای (شهرستانی)، در نهایت 350 نفر به مرحله استانی راه یافتند که روز گذشته در رشته‌های حفظ کل، ۱۵جزء،۱۰ جزء، ۵ جزء، حفظ کل و ۱۵ جزء ساده، حفظ دعای ٧ و ۲۰ صحیفه سجادیه و چهل حدیث نهج‌البلاغه برای سن زیر ١۶ سال و بالاتر، قرائت تحقیق و ترتیل برای سن زیر ۱۶ سال و بالاتر و قرائت تقلیدی و اذان برای زیر ١۶سال در دو گروه آقایان و بانوان برگزار شد.

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان کرد: این مسابقات با داوری قاسم بستانی، ناصر دغاغله، سید جاسم موسوی، محمود یزدی، سید حسن البوشوکه، عبدالکاظم حیدری، حسن حمادی، عبدالامام حمادی، علیرضا سامری، احمد رضا درخشان و صدیقه لویمی، خیریه عچرش و منظر نویدی داوران این دوره از مسابقات قرآن بودند.

وی با بیان اینکه نفرات برتر این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات قرآن کشور در آذرماه به میزبانی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین اعزام خواهند شد، گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این دوره از مسابقات همزمان با هفته بسیج در 28 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha