توصیه‌های پلیس فتا به شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4180617
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
دانستنی‌های سایبری/ ۴۱

توصیه‌های پلیس فتا به شرکت‌های دانش‌بنیان

پلیس فتا در رابطه با حفظ امنیت داده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه‌های مهمی دارد که توجه به آنها ضروری و ضامن حفظ این شرکت‌هاست.

توصیه‌های پلیس فتا به شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش ایکنا؛ در دهه اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کار‌های مجازی در حوزه‌های گوناگون رشد و توسعه بالایی پیدا کرده‌اند و روز به روز بر رشد دارایی‌های آنها که همان داده‌ها و اطلاعاتشان است، افزوده می‌شود، چرا که دارایی‌های نرم کسب‌وکار‌های نوپا به واسطه ارزش افزوده‌ای که برای مجموعه آن‌ها فراهم می‌آورند، زمینه رشد، اعتبار و ارزش گذاری آن‌ها تلقی می‌شود.  

این داده‌ها در معرض چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدید‌های گوناگونی قرار دارد، به طوری که نپرداختن یا انتخاب رویکرد نادرست امنیت سایبری، ممکن است منجر به از دادن این داده‌ها و به تبع آن از دست رفتن استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی شود.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با ایکنا گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان معمولاً دارای سرمایه اندکی هستند و با توجه به هزینه‌های بالا از قبیل توسعه محصول، تبلیغات و... برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بخش امنیتی را چندان مورد توجه قرار نمی‌دهند که این امر ممکن است به از دست دادن این کسب و کار اینترنتی منجر شود.

وی افزود: نشت اطلاعات کاربران یا مشتریان، سرقت هویت دیجیتال، سرقت ایده کسب و کار، سرقت اسرار تجاری دیجیتال، حملات DDOS (اختلال، قطع یا محروم‌سازی از سرویس‌دهی)، حملات باج‌افزارها و فیشینگ از عمده‌ترین تهدیدات استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های مجازی و کاربران آنها است.

سرهنگ رجبی در این زمینه به این شرکت‌ها توصیه‌هایی کرده است که توجه به آن ضروری است، این توصیه‌های سایبری از این قرار است:

کنترل‌های امنیت سایبری شامل کنترل‌های پیشگیری‌کننده (Preventive controls)، کنترل‌های تشخیص یا شناسایی (Detection controls) و کنترل‌های ترمیم کننده (Restorative controls) تعریف و پیاده‌سازی شود.

سامانه‌های امنیتی مانند فایروال‌ها و نرم‌افزار‌ها نصب شود.

سیستم عامل‌ها به‌روزرسانی شود.

انجام تنظیمات امنیتی و آموزش کارکنان، چون آن‌ها بیشترین دریچه ورود بدافزار‌ها هستند.

همچنین این شرکت‌ها گواهینامه‌های امنیتی را از مراجع ذی‌صلاح دریافت کنند.

از سرویس دهنده‌ها و هاستینگ‌های امنی استفاده کنند که خدمات امنیتی به آن‌ها ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha