خدمت‌رسانی؛ محوری‌ترین برنامه هفته بسیج کاشان
کد خبر: 4182304
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام شد

خدمت‌رسانی؛ محوری‌ترین برنامه هفته بسیج کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان، محوری‌ترین برنامه هفته بسیج این شهرستان را خدمت‌رسانی دانست و اظهار کرد: امسال در ۱۷۰ پایگاه، پاتوق خدمت راه‌اندازی می‌شود.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، سرهنگ کریم اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان در نشست خبری هفته بسیج که امروز، ۲۵ آبان‌ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار به کادر درمان، ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر کس دل در گرو نظام دارد، بسیجی است»، اظهار کرد: پنجم آذر ۱۳۵۸ یادآور یکی از روزهای بزرگ و تصمیمات مدبرانه امام(ره) در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی است و پیشنهاد تشکیل بسیج از طرف فرمانده وقت سپاه، عباسعلی منصوری آرانی به امام خمینی(ره) داده شد.

وی افزود: امروز اوج بالندگی، پویایی و رشد مجموعه بسیج را شاهدیم و اگر به ۴۴ سال قبل برگردیم، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این شجره طیبه به درختی تناور تبدیل شود. هسته‌های مقاومت نظیر جنبش حماس که در نقاط گوناگون دنیا شاهد آنها هستیم، یکی از شاخه‌های این درخت محسوب می‌شود که امروز پا به پای انقلاب در حال گسترش است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان با بیان این مطلب که عملیات طوفان الاقصی و حرکت جنبش حماس، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون از تدابیر حضرت امام(ره) است، گفت: از یک هزار و 894 شهید کاشان، ۸۹۰ نفر از نیروی بسیج هستند. در دوران دفاع مقدس، مجموعاً ۲۲ هزار رزمنده به شهادت رسیدند که حدوداً ۵ تا ۶ هزار نفر، نیروی نظامی و ۱۷ هزار تن از این عزیزان رزمنده، بسیجی بودند؛ پس در تعریف بسیج می‌توانیم بگوییم مجموعه‌ای برخاسته از مردم، برای مردم و از سوی خود مردم است.

وی توضیح داد: بسیج در قالب ۲۲ قشر در کل کشور فعال است که ۲۱ قشر به‌صورت فعال در شهرستان کاشان حضور دارند. این اقشار عبارتند از بسیج کارگری، صنفی، دانشجویی، دانش‌آموزی، مداحان، حقوقدانان، اصحاب رسانه و... که از این میان فقط بسیج عشایری در کاشان فعال نیست. همچنین بسیج شهرستان در ۴۴۰ رده و با حضور ۱۲۰ هزار بسیجی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، جهاد تبیین، حوزه دفاعی، امنیتی، رسانه، ورزش و بهداشت و درمان فعال است.

اکبری با اشاره به شعار محوری هفته بسیج با عنوان «بسیج، امید ملت ایران» بیان کرد: برنامه‌های این مناسبت در کاشان از ۲۵ آبان تا ۱۰ آذرماه در قالب ۲۹۰ آیین اجرا می‌شود و مقارن با ایام میلاد حضرت زینب(س) و همچنین شهادت حضرت زهرا(س) است. روزشمار این هفته عبارت است از دوشنبه، ۲۹ آبان با عنوان «بسیج: جهاد، خدمت، سازندگی»؛ سه‌شنبه، ۳۰ آبان با عنوان «بسیج: پیشرفت و افتخار»؛ چهارشنبه، اول آذر با عنوان «بسیج: ولایت‌باور، انقلابی و تمدن‌ساز»؛ پنجشنبه، دوم آذر با عنوان «بسیج: مقاومت، ایثار و شهادت»؛ جمعه، سوم آذر با عنوان «بسیج: بصیرت، ایمان و انتظار»؛ شنبه، چهارم آذر با عنوان «بسیج: جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر» و یکشنبه، پنجم آذر با عنوان «بسیج: دفاع، امنیت و اقتدار».

وی محوری‌ترین برنامه هفته بسیج کاشان را خدمت‌رسانی دانست و یادآور شد: سال گذشته، تمام پایگاه‌های بسیج در سطح محلات به راه‌اندازی پاتوق خدمت پرداختند. امسال هم در ۱۷۰ پایگاه، دو پاتوق خدمت راه‌اندازی و ۱۲ نوع خدمت در زمینه مشاوره تحصیلی، حقوقی، خانواده، جهاد تبیین و حوزه بهداشت و سلامت عرضه می‌شود. همچنین در هماهنگی با بیمه سلامت ایرانیان، حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از مردم کاشان که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، از سوی نیروهای آموزش‌دیده بسیجی برای این بیمه نام‌نویسی می‌شوند که این موضوع، کارویژه هفته بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان گفت: بحث جهاد تبیین با توجه به دو موضوع جدی فلسطین و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از طریق برگزاری نشست‌های سخنرانی و پرسش و پاسخ در این هفته به‌صورت گسترده از سوی استادان حوزه سیاسی دنبال می‌شود. به علاوه، یک المپیاد ورزشی در سطح شهرستان کاشان و اولین المپیاد ورزشی بسیج استادان در سطح کشوری را به میزبانی دانشگاه شهید رجایی از ۳۰ آبان تا سوم آذرماه برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیج، همزمان با برنامه تلویزیونی «پاره تن مردم» با حضور مهمانان ویژه در تالار شهر کاشان طی روزهای یکم و دوم آذرماه، رویداد هنری و رسانه‌ای گروه‌های دانش‌آموزی بسیج با موضوع غزه و فلسطین و همایش «شکوه اقتدار بسیج» در روز سوم آذرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محل سالن شهدای بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اکبری با اشاره به برپایی ۱۷ یادواره شهدا در سطح اقشار و محلات در طول هفته بسیج ادامه داد: امشب نیز همایش «زینت پدر» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در تالار شهر کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه، دوم آذرماه، برنامه تجدید میثاق با شهدا و یادواره شهدای بخش قمصر با حضور سردار غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) برگزار می‌شود، افزود: جمعه، سوم آذرماه، اعزام دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب با ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد. علاوه بر این، محفل انس با قرآن از چهارم تا هشتم آذرماه از سوی نیروی زمینی ارتش در محل امامزاده حضرت سلطان علی بن باقر(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان تصریح کرد: در روز یکشنبه، پنجم آذرماه، حضور بسیجیان در سخنرانی مقام معظم رهبری در تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم. امسال در قالب جشنواره مالک اشتر، سه رده از بسیج کاشان مقام کشوری کسب کردند که همین سه رده در برنامه دیدار با مقام معظم رهبری شرکت خواهند کرد. این رده‌ها شامل بسیج مهندسان صنعت شهرستان کاشان، شورای محله اسلامی مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان آیت‌الله سعیدی و هیئت مذهبی حضرت علی اکبر(ع) خیابان امام هستند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha