دنیا افتضاح شکست صهیونیست‌ها را دید
کد خبر: 4183828
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
آیت‌الله عابدینی:

دنیا افتضاح شکست صهیونیست‌ها را دید

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه شکست صهیونیست‌ها شکست آمریکا، فرانسه، کانادا و دیگر کشورهای غربی است، گفت: همه دنیا افتضاح شکست صهیونیست‌ها را به خوبی فهمیدند و این رسوایی از این جرثومه خبیث پاک‌شدنی نیست.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که سوم آذر در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: اگر بخواهیم تقوا را در زندگی پیاده کنیم باید دست به دست یکدیگر دهیم، چشمانمان باید چشمان امین و نگهبانان منافع مردم باشد، هرجایی که هستیم باید امانت‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم، دست و بازوی ما باید خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد که محصول زحمات انبیا و اولیای الهی و نتیجه خون شهدای اسلام است.

وی بیان کرد: بین مال و رزق فرق است، آدم‌هایی هستند که میلیاردها تومان مال جمع کرده‌اند اما شب‌ها از استرس و نگرانی خوابشان نمی‌برد، این افراد مال دارند اما رزق ندارند، در مقابل هم آدم‌هایی ممکن است دارایی کمی داشته باشند اما همین دارایی اندک رزق باشد، البته ممکن است کسی هم وجود داشته باشد که دارایی زیادی داشته باشد و این دارایی را از راه حلال، درستی و صداقت کسب کرده باشد، این هم رزق است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال رزاق است، خدا قول نداده به ما مال زیاد بدهد اما قول داده رزق زیادی به ما عنایت کند، همیشه باید از خدا بخواهیم رزق الهی داشته باشیم، رزق آن چیزی است که به دردمان می‌خورد، رزق آن است که انفاق، زکات، حج و قرض‌الحسنه می‌شود، رزق آن است که در صله رحم استفاده می‌شود، رزق آن است که از راه حلال به دست می‌آید و در راه حلال خرج می‌شود، این‌ها رزق است.

وی گفت: در هفته‌ای که گذشت عقب‌نشینی و پذیرش آتش‌بس و در حقیقت پذیرش شکست اشغالگران آمریکایی- صهیونیستی رخ داد، صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی عاملی بیش نیستند و مأمورند، آن کسی که امر می‌کند و صاحب پادگان سرزمین‌های اشغالی است فقط آمریکاست، این شکستی که از آن نام می‌بریم تنها شکست صهیونیست‌ها نیست، بلکه شکست آمریکا، فرانسه، کانادا و دیگر کشورهای غربی است، امروز هیبت همه این‌ها شکسته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه فلسطین در مقابل این‌ها نبودند، فقط یک گروهی از فلسطینیان یعنی مردم غزه در مقابلشان قرار گرفتند و این‌ها نتوانستند حتی به همان یک گروه ضربه‌ای وارد کنند، این‌ها کودکان بی‌پناه، زنان مظلوم و مردم بی‌سلاح را کشتار جمعی کردند، هنر آن‌ها فقط همین بود، همه دنیا افتضاح شکست صهیونیست‌ها را به خوبی فهمیدند و این رسوایی از رژیم اشغالگر قدس این جرثومه خبیث پاک‌شدنی نیست.

اسرائیل پادگان نظامی آمریکاست

وی ادامه داد: این جرثومه خبیث پادگان نظامی آمریکاست، بنابراین این شکست متعلق به آمریکا و همه هم‌پیمانان و متحدان اوست، یعنی یک گروه از فلسطین همه این‌ها را شکست داد، یک گروه کاری کرد که همه مسلمانان در سراسر دنیا با هم متحد شدند، یمن قیام کرد و کشتی به گروگان گرفت، سرزمین‌های اشغالی از یمن مورد اصابت موشک قرار گرفتند، غیر از مسلمان‌ها همه مردم دنیا نیز قلب‌هایشان جریحه‌دار شد و صدها هزار نفر در شهرهای آمریکا و شهرهای اروپایی به تظاهرات برخاستند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: این ها به معنای افتضاح به بار آمدن علیه آمریکا و هم‌پیمانان او و شکست به معنای حقیقی کلمه است، این یعنی هویت مسلمانان، مقاومت اسلامی و مقاومت فلسطین و حماس خودش را نشان داد، مسلمانان دلگرمی پیدا کردند، این همه مصیبت کشیدند اما راضی نشدند منازل خود را ترک کنند، صهیونیست‌های آمریکایی هر فشاری را به مردم غزه وارد کردند که این‌ها از خانه‌های خود خارج شوند اما آن‌ها مقاومت کردند.

وی بیان کرد: شاهد بودیم مردم غزه به بیمارستان پناهنده شده بودند اما رژیم صهیونیستی جنایتکار بیمارستان را بمباران کردند، مردم مظلوم نوار غزه به مدرسه و به هر جای دیگری که پناه بردند، آنجا توسط صهیونیست‌ها مورد بمباران قرار گرفت تا این مردم مظلوم به بیرون از شهر و دیار خود رانده و آواره شوند اما آن‌ها مقاومت و ایستادگی کردند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مردم نوار غزه با آرامش خاطر در ویرانه‌های منازل خود ماندند، چون مطابق آیات قرآن ملائکه در دل‌های آنان فرود می‌آمدند و در جانشان ایمان می‌درخشید، این‌ها در مقابل ظلم ایستادگی کردند و نتیجه ایستادگی هم نصرت الهی بود.

وی ادامه داد: مطابق آیه ۲۴۹ سوره بقره اگر خدا بخواهد یک گروه اندک می‌توانند در مقابل گروه کثیری پیروز شوند، نمونه آن هم در جنگ احزاب اتفاق افتاد، دفاع مقدس نیز همین گونه بود، ما تنها بودیم و همه دنیا هماهنگ شده بودند ما را شکست دهند اما بعثی‌های عراق که دشمنان اسلام و ایمان بودند، شکست خوردند، مردم عراق و مردم ایران هم که پیرو قرآن بودند در مقابل آن‌ها پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، گفت: همه عالم می‌دانند که ما همه‌جانبه از مردم و مجاهدان فلسطینی حمایت می‌کنیم تا اسلام قوت بگیرد و دشمنان اسلام به ذلت کشیده شوند.

انتهای پیام
captcha