یورش بامدادی ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌‌ها
کد خبر: 4185708
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
در پنجاه و نهمین روز از جنگ غزه؛

یورش بامدادی ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌‌ها

جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پنجاه و نهمین روز از حملات خود به نوار غزه، اطراف دو بیمارستان را هدف قرار دادند که در پی آن شماری شهید و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی،  ساعاتی پیش انفجار شدیدی در اطراف بیمارستان الاقصی در دیر البلح (مرکز غزه) رخ داد. از سوی دیگر، ورودی بیمارستان کمال عدوان نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته و این حملات کم سابقه است.

تصاویر به دست آمده از بیمارستان کمال عدوان، واقع در شمال غزه نشان می‌دهد که در اثر بمباران ورودی این بیمارستان شماری از فلسطینیان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شده است.

دولت غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای افزود: «این بمباران وجود طرح یکپارچه و تأیید شده اسرائیل با هدف از بین بردن بخش بهداشت به ویژه ساختمان‌های بیمارستانی را نشان می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده‌ است: «ارتش اشغالگر مستقیماً بیش از ۱۴ بیمارستان در استان‌های غزه و شمال غزه را با موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌ها و گلوله‌های تانک بمباران و اقدام به ترور بسیاری از پزشکان کرد و همچنین ۳۵ پزشک در رأس آنها دکتر محمد ابوسلمیه، مدیرکل مجتمع پزشکی الشفا را دستگیر کرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه چندین بار بیمارستان‌های غزه را بمباران کرد که از بیمارستان المعمدانی در اواسط اکتبر شروع شد و با بمباران بیمارستان‌های الرنتیسی و العوده و مجتمع الشفا که ماه گذشته به آن حمله کرد، ادامه یافت.
همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیل هم‌زمان با بمباران غزه، در کرانه باختری نیز به شهر قلقیلیه یورش بردند. گفته شده است که اشغالگران «مقداد الحوتری»، زندانی تازه آزاد شده را پس از یورش به خانه‌اش در شهر قلقیلیه در کرانه باختری بازداشت کردند. گردان‌های شهدای الاقصی در قلقیلیه اعلام کرد که خودروهای نظامی اشغالگر را با وسایل دست‌ساز و گلوله‌های سنگین هدف قرار دادیم.

نیروهای اشغالگر همچنین شهر سیلود در شمال شرقی رام الله را نیز مورد یورش قرار دادند.

همچنین گفته شده که اشغالگران به شهر السامو در جنوب شهر الخلیل در کرانه باختری یورش بردند.

تلفات سنگین‌ رژیم صهیونیستی

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برهام مئیر تحلیلگر نظامی اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 25 خودروی زرهی اسرائیلی در نوار غزه منهدم شده است.

یورش بامدادی

این شبکه صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد که در این مدت 75 نظامی این رژیم نیز کشته شدند که این حجم از تلفات در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۵۵۲۳ نفر

بنابر گزارش شبکه المنار، با گذشت ۵۸ روز از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، شمار شهدا به ۱۵۵۲۳ رسید که ۶۶۰۰ نفر آن‌ها کودک و ۴۳۰۰ نفر نیز زن هستند. 

در نتیجه حملات و جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه همچنین ۴۱۳۱۶ نفر زخمی و ۷۵۰۰ نفر نیز مفقود شده‌اند. 

تهدید به ترور رهبران حماس، اوج بحران میدانی اسرائیل 

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که تهدید دشمن صهیونیستی به ترور رهبران این جنبش در داخل و برخی کشورهای دوست، اوج بحران سیاسی و میدانی این رژیم در نتیجه پایداری ملت قهرمان فلسطین و مقاومت دلاور آن را می‌رساند.

«طاهر النونو»، تصریح کرد که رهبران حماس که خونشان و خون خانواده‌هایشان با خون ملت صبور فلسطین آمیخته است، ترسی از این تهدیدات ندارند.

النونو خاطرنشان کرد که این تهدیدات نقض صریح حاکمیت کشورهای نامبرده توسط دشمن و مخدوش کردن مستقیم امنیت آن‌ها است که می‌طلبد به سبب آن سران این رژیم به سبب هجمه و تجاوزات خود تحت پیگرد قرار گرفته و بازخواست و محاکمه شوند.

انتهای پیام
captcha