آزادی ۱۱۲ نفر از زندانیان نیازمند آذربایجان غربی به‌مناسب شب یلدا
کد خبر: 4189252
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

آزادی ۱۱۲ نفر از زندانیان نیازمند آذربایجان غربی به‌مناسب شب یلدا

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آزادی ۳۸ زندانی و ارائه ارفاقات قانونی به ۷۴ زندانی محکوم به‌مناسبت شب یلدا خبر داد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، از خیّران ستاد دیه و شکات که موجبات آزادی ۳۸ زندانی در آستانه شب یلدا را فراهم کردند و همچنین مراجع قضایی حوزه‌های مختلف برای ارائه ارفاقات قانونی به ۷۴ زندانی محکوم تقدیر کرد.

وی از توجه و اهتمام مراجع قضایی در اعزام به مرخصی ویژه شب یلدا برای محکومان واجدالشرایط و همچنین زمینه‌سازی آزادی ۷۴ مددجوی نیازمند با ارائه ارفاقات قانونی تقدیر کرد.

عتباتی در ادامه با اشاره به اهمیت احیای سنت حسنه اسلامی صله ارحام در مناسبت شب یلدا و آزادی زندانی گفت: تمام تمرکز و توجه دلسوزانه همکاران قضایی و مسئولان زندان در شوراهای طبقه‌بندی برای کمک به بازگشت سعادتمندانه مددجویان است که این همدلی همراه با رافت اسلامی در بهره‌مندی ۳۵ درصد محکومین در اعزام به مرخصی ۵ تا ده روز ویژه شب یلدا و آزادی ۱۱۲ نفر جلوه کرد.

وی تصریح کرد: ۱۲ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد با کمک بلاعوض ستاد مردمی دیه به مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و قبول اعسار و گذشت ۷۵۰ میلیون تومانی قضات و شکات همزمان در آستانه شب یلدا خبر داد.

عتباتی از همت خیران، شکات نوع‌دوست و مددکاران اجتماعی دلسوز زندان‌ها در اخذ رضایت برای ۳۸ زندانی نیازمند تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha