تأثیرگذاری خاص زبان فارسی در آگاهی‌بخشی
کد خبر: 4192889
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
عالم برجسته کشور ساحل عاج بیان کرد:

تأثیرگذاری خاص زبان فارسی در آگاهی‌بخشی

عالم برجسته کشور ساحل عاج گفت: در کشور ساحل عاج مردم زبان‌های مختلفی را یاد می‌گیرند؛ ولی هیچ کدام به میزان آموختن زبان فارسی برای آگاهی بخشی آنان تأثیرگذار نیست.

شیخ ابراهیم جاکتی از علمای برجسته کشور ساحل عاج

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ ابراهیم جاکتی، از علمای برجسته کشور ساحل عاج، عصر دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در بازدید از مرکز آموزش عالی زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت ترویج زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب و اسلام، اظهار کرد: ما هم باید زبان فارسی را فرا بگیریم تا بتوانیم این زبان را در کشورمان ترویج دهیم. من نیز هم اکنون درحال فراگیری زبان فارسی هستم و علت اینکه باعث شد زبان فارسی را یاد بگیرم، آن است که بتوانم در کشور خود برنامه رسمی و ثابتی برای کودکان، جوانان و حتی سیاست‌مداران داشته باشم.

شیخ جاکتی ادامه داد: در کشور ساحل عاج مردم زبان‌های مختلفی را یاد می‌گیرند؛ ولی هیچ کدام به میزان آموختن زبان فارسی برای آگاهی بخشی آنان تأثیرگذار نیست.

وی، استعمار فرانسه را موجب انزوای زبان بومی در ساحل عاج دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به استعمار فرانسه، شمار افرادی که اکنون به زبان خودمان صحبت می‌کنند، بسیار اندک است و عمدتاً به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. یکی از دلایل پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف، تلاش برای حفظ استقلال و جلوگیری از نفوذ کشور‌های بیگانه است که باید از آن الگو بگیریم.

شیخ جاکتی با تقدیر از خدمات جامعه المصطفی، اظهار کرد: فعالیت شما در جامعه المصطفی بسیار ارزشمند است که همزمان آموزش و تربیت دنبال می‌شود. البته آن چه که مهم می‌باشد، نهادینه شدن تربیت اسلامی است.

وی قدم برداشتن در مسیر طلبگی را توفیقی از سوی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: ما هم ان شاءالله در نظر داریم به خاطر امام زمان (عج) و با افکاری که در سر می‌پرورانیم، فعالیت‌های علمی و فرهنگی را در کشورمان انجام دهیم و در این زمینه تاکنون هفت مرکز اسلامی دایر کرده‌ایم.

شیخ جاکتی در تبیین هدف خود از یادگیری زبان فارسی تصریح کرد: هدف اصلی ما جنبه روحانی و معنویت این زبان است؛ چرا که فراگرفتن و یاد دادن آن خود به خود موجب دفع فساد از جامعه می‌شود.

در ادامه برخی از معاونان مرکز آموزش عالی زبان و معارف اسلامی المصطفی نکاتی را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha