نگاه به تقسیمات کشوری در دولت سیزدهم مثبت است
کد خبر: 4194715
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

نگاه به تقسیمات کشوری در دولت سیزدهم مثبت است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی با بیان اینکه نگاه به تقسیمات کشوری در دولت سيزدهم بسیار مهم و مثبت است، افزود: تقسیمات کشوری در ایران بر رویکرد توسعه‌ای و پیشرفت مقدم بوده و این مهم درست و یا غلط مبنای توسعه است.

محمد وحیدی، رییس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد وحیدی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی، عصر امروز ۲۹ دی ماه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه به تقسیمات کشوری در دولت سيزدهم بسیار مهم و مثبت است، افزود: تقسیمات کشوری در ایران بر رویکرد توسعه‌ای و پیشرفت مقدم بوده و این مهم درست و یا غلط مبنای توسعه است.
 
‌‌وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها که از عدم تخصیص‌ و تصمیمات کشوری بوده، گفت: بخش حصار گرمخان و مرکزی بجنورد قابلیت جداسازی دارد که می‌تواند برای توسعه این حوزه تاثیر‌گذار باشد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر اعلام نظر نسبت به عملکرد استاندار خراسان‌شمالی و تیم کاری آن اظهار كرد: برخی گلایه‌ها نسبت به مدیران استانی وجود دارد، اما سعی بر این است این مهم از راه‌های قانونی پیگیری شود و این در حالیست که تلاش بر این بوده تا زیرپای مدیر کارآمد خالی نشود.
 
وحیدی با اشاره به انتخابات و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این مهم، افزود: باید تلاش کنیم تا فرصت رقابت و حضور حداکثری همگان در انتخابات فراهم شود و سپس تصمیمات جدی برای مدیریت خراسان‌شمالی گرفته شود.
 
وی در خصوص واگذاری تیم اترک به استان دیگر، یادآور شد: وجود تیم‌های ورزشی در هر استان اولویت مهم است اما نباید موضوع اسپانسری بر دوش دستگاه‌ها بیفتد بلکه باید صنایع براساس نظر و عقیده خود به اسپانسری بپردازند و این در حالیست که در خراسان‌شمالی شرکت‌های خصوصی تمایل به این مهم ندارند.
 
وحیدی با اشاره به اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت استان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان رقابتی بین نخبگان بوده که امروزه با گردش مالی ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی ظرفیت قوی صادرات در داخل و خارج ایجاد کرده است.
 
وی با بیان اینکه اگر توان شرکت‌های دانش بنیان را در استان تقویت کنیم، می‌توانیم توسعه استان را از بخش انحصاری کشاورزی به صنعت و صنایع پایین دست منتقل کنیم، افزود: ایجاد وجه به شرکت‌های دانش بنیان‌ها  و نخبگان می‌تواند باعث کاهش مهاجرت شود که در سال‌های اخیر در این خصوص اقوامات خوبی نیز انجام شده است که نیاز به توسعه بیشتری دارد.
 
وحیدی با اشاره به رنج نامه فرودگاه بجنورد و لزوم توسعه پروازها، گفت: در قبل از دوران کرونا این فرودگاه تا ۱۴ پرواز نیز داشت اما متاسفانه اینک به سه روز در هفته رسیده که این مهم مطالبه مردم بوده و این نیز ناشی از وجود ایرادات فنی و نبود توان در خراسان‌شمالی برای جذب ایرلاین‌ها هم است که البته بنده معتقدم شاید اگر مدیر فرودگاه بومی و قوی در این مهم بود شاید وضعیت بهتری در استان وجود داشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که سفر وزرا به خراسان‌شمالی بسیار کم است، افزود: نبود برنامه پروازی در هفته مانع سفر مدیران ملی و سرمایه‌گذاران خواهد شد که باید مهم چاره سازی شود ضمن اینکه سفر وزار به استان نوعی دید و بازدید که نیست باید مصوبات و اقدامات سفرهای گذشته به اجرا برسد.
 
وحیدی بر توسعه شهرک‌های صنعتی در استان تاکید کرد، گفت: اینک باید خوشه‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی در استان ایجاد شود که توسعه این مهم می‌تواند سبب جذب سرمایه‌گذاری داخلی و حتی خارجی شود.
 
وی با بیان اینکه با ارائه تسهیلات به ویژه تسهیلات تبصره ۱۸ می توان در شهرک‌های صنعتی را گسترش داد، افزود: اینک باید در شهرستان‌های مانه و سملقان فضاهای صنعتی ایجاد کرد که ظرفیت و توسعه این مهم نیز وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی در سنخواست و شوشان شهرستان جاجرم نیز در دست مطالعه است تا بتوانیم سرمایه‌گذاری به این خطه جذب کنیم، گفت: توجه به زیر ساخت‌های استان از مهم ترین مطالبه مردم است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.
انتهای پیام
captcha