سهمیه حج تمتع امسال در سمنان ۹۳۶ نفر است
کد خبر: 4195042
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

سهمیه حج تمتع امسال در سمنان ۹۳۶ نفر است

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه سهمیه حج امسال این استان در مرحله نخست ۹۳۶ نفر است، گفت: تا کنون ۳۲۷ نفر ثبت‌نام اولیه را انجام داده و مبلغ هزینه سفر را پرداخت کرده‌اند.

مکهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان سمنان، قدرت‌الله چتری، سرپرست حج و زیارت استان سمنان، امروز، 1 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت تعیین شده این استان برای حج تمتع ۱۴۰۳، در مرحله اول ۹۲۶ نفر است گفت: تاکنون ۳۲۷ نفر ثبت‌نام اولیه را انجام و واریز وجه خود را نیز انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون تمام زائران ودیعه‌گذار پایان مرداد ماه ۸۶ به قبل، فراخوان شده‌اند که در این راستا اگر ظرفیت موجود تکمیل نشود، مجبور هستیم که تاریخ‌های بعد را نیز فراخوان کنیم تا ظرفیت استان کامل شود.

سرپرست حج و زیارت استان به تسهیلات ایجاد شده در استان برای ثبت‌نام حجاج استان اشاره کرد و افزود: تمام دفاتر زیارتی استان که شامل ۲۰ دفتر فعال هستند، آمادگی ثبت‌نام اولیه زائران را دارند.

چتری با تأکید بر اینکه زائران می‌توانند بدون حضور در دفاتر زیارتی خودشان مستقیماً به سامانه رزرو مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و حتی واریز وجه را هم بدون حضور به بانک صورت دهند تصریح کرد: نقل و انتقال فیش حتماً باید در دفاتر حج و زیارت استان سمنان انجام شود.

وی در پایان گفت: برخی از حجاج این استان در سال‌های اخیر فوت کرده‌اند که بستگان درجه یک افرادی که در فاصله سال ۸۶ تاکنون فوت کرده باشند می‌توانند فیش آن مرحومان را دریافت کنند که در این راستا انتقال فیش افراد فوت شده به دیگر افراد به غیر از وراث نیز قابل انجام است.

انتهای پیام
captcha