مشارکت 6024 دانش‌آموز ساوجبلاغی در رویداد کتابت قرآن جهان اسلام + عکس
کد خبر: 4195536
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

مشارکت 6024 دانش‌آموز ساوجبلاغی در رویداد کتابت قرآن جهان اسلام + عکس

بزرگترین رویداد کتابت قرآن جهان اسلام با عنوان «دانش‌آموز کاتب قرآن» با شرکت شش هزار و 24 دانش‌آموز دختر و پسر، روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

رویداد کتابت قرآن جهان اسلام در ساوجبلاغحجت‌الاسلام والمسلمین مختاری، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن جهان اسلام با عنوان «دانش‌آموز کاتب قرآن» در روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در شهرستان ساوجبلاغ، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و حضور پررنگ آموزش و پرورش در این رویداد گفت: قرآن، این پیام الهی که در جهت هدایت انسان و برکشیدن او به قله کمال است، با تعلیم، قرائت و قلم آغاز شد و بدین سان جایگاه بلند دانش و اهمیت کتابت در این مکتب با اولین بخش پیام بلند رسول‌اللّه(ص) اعلام شد. خداوند بزرگ در جهت عظمت بخشیدن به قلم، به آن سوگند یاد می‌کند و آن را نعمتی بزرگ شمرده و خود را به‌وسیله آن می‌شناساند و می‌فرماید: «إقرأ باسم ربّک الذی خلق، … إقرأ و ربّک الأکرم الذی علّم بالقلم.»

وی ادامه داد: اصلاحات جوامع انسانى از قلم‌هاى مؤمن و متعهد شروع مى‌شود و فساد و تباهى اجتماعات نیز، از قلم‌هاى مسموم و فاسد مایه مى‌گیرد. بى‌جهت نیست که قرآن مجید سوگند به قلم و آنچه با قلم مى‌نویسند، یاد کرده است، یعنى هم به «ابزار» و هم به «محصول» آن ابزار، آنجا که مى‌فرماید: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُون.»

امام جمعه ساوجبلاغ افزود: مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری بر موضوع انس با قرآن کریم، با هدف رسیدن به جامعه قرآنی و حاکمیت قرآن کریم بر جامعه و در نتیجه تشکیل جامعه ایده‌آل داشته‌اند، از دیدگاه ایشان، قدم اول برای عمل کامل به آموزه‌های این کتاب آسمانی، آشنایی با متن قرآن کریم است و برای رسیدن به این مرحله، ایشان معتقدند باید فضای کشور را قرآنی کرد و سن جوانی و نوجوانی را بهترین زمان برای انس‌گیری با قرآن کریم می‌دانند، چراکه معتقدند برای شروع انس با کلام‌الله مجید، باید صفای باطن و نفس پاکیزه داشت.

وی با بیان اینکه از تعداد 18 هزار دانش‌آموز معرفی شده جهت شرکت در رویداد کتابت قرآن جهان اسلام، شش هزار و 24 نفر انتخاب شدند که از این تعداد سه هزار و 12 نفر دانش‌آموز دختر و سه هزار و 12 نفر دانش‌آموز پسر بودند، بیان کرد‌: هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش‌آموز انقلاب اسلامی کتابت شد و این قرآن منحصر به‌فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا خواهد شد و ان‌شاءالله به برگزیدگان این رویداد که ۱۱۴ نفر از دانش‌آموزان پسر و ۱۱۴ نفر از دانش‌آموزان دختر هستند هدایای ویژه‌ای اعطا و این عزیران به مشهد مقدس هم اعزام خواهند شد.

مختاری همکاری آموزش و پرورش، مدیران و معلمان مدارس، انجمن خوشنویسان، قرارگاه قرآنی، فرمانداری و بنیاد شهید و شهرداری‌ها و نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذیربط شهرستان ساوجبلاغ را در این فعالیت فرهنگی عظیم قابل تقدیر دانست و بیان کرد: در این فعالیت شاهد اوج مشارکت نهادهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان بودیم که ان‌شاءالله با مشارکت همگانی و شناسایی استعدادهای برتر در این رویداد و استمرار این فعالیت به‌صورت سالیانه، ساوجبلاغ به قطب فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزی در کشور به‌ویژه در زمینه کتابت قرآن تبدیل شود.

اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس نیز به خبرنگار ایکنا گفت: ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمين است، امت اسلامى آن‌گونه كه شايسته است براى استفاده از اين ميراث عظيم از خود همت نشان نداده و نمی‌دهد. جامعه اسلامى پس از وفات پيامبر اكرم(ص) على‌رغم تأكيدات فراوان آن حضرت مبنى بر وجوب رجوع و عمل به قرآن، به‌عنوان ثقل اكبر و فراگرفتن علوم قرآن از اهل بيت(ع) به‌عنوان ثقل اصغر، از تمسک به اين حبل متين الهى محروم مانده است. در نتيجه جامعه اسلامى از جايگاه اصلى خويش كه قرآن آن‌ها را به آن مژده داده و می‌فرمايد: «انتم الاعلون ان كنتم مؤمنين»، (آل عمران، 139) باز مانده‏‌اند و امروزه به اين واقعيت تلخ مى‏‌بايد اقرار کرد كه جامعه اسلامى به‌دليل فاصله گرفتن از واقعيت قرآن و علوم اهل بيت(ع)، متحمل خسارت‏‌هاى جبران‌ناپذيرى شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قرآن «تبیانا لکل شی» است، لذا این کتاب آسمانی که عاری از هرگونه خطا و اشتباه است باید در جامعه اسلامی به نحو احسن ترویج داده شود تا اهداف اساسی و اصلی و بنیادینی که قرآن به آن اشاره کرده است، تحقق یابد.

ئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس بیان کرد: باید ترویج فعالیت‌های قرآنی با شیوه‌های مختلف جذاب برای نسل نوجوان صورت پذیرد تا انس آینده‌سازان این کشور با قرآن بیش از پیش گسترش یابد. لذا، در اتاق فکر مشترک با دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، رویداد دانش‌آموز کاتب قرآن به‌عنوان بزرگترین رویداد کتابت قرآن جهان اسلام برنامه‌ریزی شد که با مشارکت شش هزار و 24 دانش‌آموز کتابت قرآن کریم صورت پذیرفت.

انتهای پیام
captcha